Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Emma - 7 mars 2010 19:59

Jaha, då var man hemma igen, alltid skönt att komma hem förstås. Men det är alltid lika jobbigt att komma hem också. Eller mest lämna Erik. 

Jag vet inte om jag orkar skriva mitt 17 mils långa inlägg igen. 

Jag börjar får vi se hur långt jag orkar :P 

I fredagskväll kom Erik hit. Jag hade fullt upp i att värma oljan till fonduen, fixa kroketterna och fixa med brödet.

När oljan började bli klar tände jag igång fondubrännaren och gud va eld det blev. Var rädd att lampan i taket skulle brinna upp. 

Men tillslut lugnade lågan ner sig och vi kunde börja äta, dock så var det eldflammor vid sidan av grytan så man fick passa sig lite. Erik tyckte nog att jag var knäpp som hade slitit med fondun, tror jag tyckte det var bra mycket mysigare än va han gjorde, men vi gjorde alltid fondue när vi var så vid typ nyår och så. Mys. 

Vi tänkte att vi skulle kolla på "oh brother where art thou" efter maten, men jag blev så mätt att jag la mig på sängen och vilade lite, slutade med att vi gick och borstade tänderna och la oss. slutade med skriver jag, jag fick hålla på ett tag för att få honom att fatta att han sov, jag fattar ju sånt när jag ligger vaken och han börjar snarka :P

På lördagmorgon fick jag vakna två gånger med Erik vilket jag älskar, en gång klockan 05 och sedan vaknade vi väl igen runt 08 tror jag, men låg och pratade massa så vi klev inte upp förens närmare 10. 

Då satte vi oss och kollade på filmen.

filmen var slut strax efter 11 så då började jag stöka med att göra varm oboy som vi skulle ha med oss till Stormorshäll för det var dags för att åka pulka. 

Jag trodde jag hade koll på vart stormorshäll låg, men tydligen inte. 

Jag trodde det var där direkt vid vägen när man åker flygvägen mot sandarne, men tydligen skulle man in en bit där bakom. Det fattade jag när Bror Erik och Cajsa kom och brummade förbi med deras kattbil. 

Jag ringde bror och frågade om de var framme, han var inte säker för han fattade inte riktigt vart backen var som vi skulle åka i. 

tillsut kom vi fram till Erik och Cajsa där de stod och väntade och där var det absolut inte någon backe, mest massa snöhögar. Men det visade sig att vi var vid någon Kennelklubb, och där åker dom inte så mycket pulka.

Mamma, Daniel och Axel kom fram till kennelklubben och tog oss fram till stormorshäll, då kom jag på att där hade jag varit förr. När Teknikprogrammet i söderhamn körde Sjuka skidan eller vad de kallade de för. 

Pulka åkte alla utom jag, och Daniel. Daniel åkte tom därifrån och kom tillbaka lagomt till korvgrillning. 

Jag stod och hejade på och drack kaffe, att åka pulka är inget jag tycker är skitkul, så om det inte är under pistolhot, hoppar jag helst över. Men jag tycker däremot att tillbringa tid med min familj så det är värt att stå med en kaffekopp i solen medast resten åkter pulka. 

Erik B gjorde några snygga vurpor i backen, stod på huvudet någon gång också. 

Liam, mitt kusinbarn, tyckte att Erik B var en snäll karl, då han fick hjälp att ta ur snö ur vantarna. Tänk va lite det behövs för att bli omtyckt av ett barn. 

Det blev dags för korvgrillning och engångsgrillarna ville inte alls som mamma ville. Daniel hade naturligtvis utfärdat en varning angående dessa grillar. Nästa gång kommer nog mamma släpa med sig klotgrillen verkade det som ;)

Korv fick vi tillslut, då det var fullt med brinn inne i "grillstugan". 

Det flög krovar, senap, ketchup, korvbröd, varm oboy till höger och vänster. Men det var mys. 

Efter grillningen kände vi oss bra nöjda allihopa så vi packade ihop och begav oss hem till varsitt bo. 

När vi kom hem kände jag att jag ville få bort all disk som var kvar från fredagens middag. Kom även på att jag var tvungen att köpa kattmat och helst båda två inom typ 45 minuter då vi skulle åka strax efter 16 var det planerat till Gävle. 

Erik den lilla goungen erbjöd sig att gå och köpa kattmat så jag fick fixa här hemma. Jag blev så rörd och glad. Ingen av mina tidigare partners har väl någonsin erbjudit att hjälpa till med sådant. Ja kanske inte gällande kattmat för jag har ju bara haft katterna i lite drygt två år. Men det kändes underbart att få hjälp.

Anna T kom och hämtade en kattunge, så nu är det bara 5 katter här och inte 6. Lilla Orup har fått nytt hem och blivit trönöbo! Härligt!! 

Vi begav oss strax efter 17 till Gävle, stannade och köpte mig en latte på Preem, gott gott gott när man var lite smått frusen efter utomhusaktiviteten i djupsnö med gymnastikskor. 

Vi åkte på Williys för att handla lite mjölk för att göra pannkakor. Gott var det. 

Sedan drog Erik iväg på Konsert, gruppen Hypokondrikerna (hypocrisy). Jag kände inte att jag ville haka på eftersom att jag får mardrömmar av sådan musik

Jag var istället hemma hos Erik, tog mig en dusch, spelade guitar hero, kollade på Sex and The city filmen som gick på canal +. 

Kändes bra knasigt att vara hemma hos honom, utan honom.

Jag älskar att vara där dock, skönt att komma ifrån zoot som jag har hemma. 

och naturligtvis av andra anledningar också. 

Han kom hem runt 0030, då var det kvällen nästan omedelbart. Gick någon film med Johnny Depp på trean som jag började kolla på, men så fort Erik satte sig i soffan och höll om mig visste jag att nu sover jag inom 10 minuter, så vi gick och la oss. 

Sedan var det söndagen kvar då. 

Vi vaknade runt 10, eller först vaknade jag runt 08 när Erik gick upp av någon anledning och jag tyckte det var bra tomt i den där sängen som är 180 bred. 

Klockan 10 gick vi upp, åt lite frukost, duschade sedan kollade vi på Smala Sussi, har aldrig sett den filmen trots att folk har talar om hur bra den är. Vet dock att denna underbara låten är ifrån filmen. Tyckte filmen var bra, lite skruvad, men bra. Erik tycker förstås om den, efter som att det är Ulf Malmros (?) som gjort nått med den, och Kjell Bergqvist är med. 

Sedan skulle vi gå och handla, men jag ville sminka mig innan handlingen så han fick gå iväg själv. 

Vi gjorde köttbullar som satan. Tror det var 1,5kg köttfärs vi gjorde på. Så det blev bra mycket! Om ni vill ha tips när ni gör köttbullar är mitt tips med löken att göra den till typ puré i en matberedare. Tycker alltid att mina lökbitar ramlar ut ur köttbullarna och bränns i stekpannan, men inte denna gången eftersom att jag gjorde lökpuré när Erik bad mig att hacka den. 

Dom blev annorlunda mot de köttbullarna som jag är vana med, men alla kan ju inte göra köttbullar som mamma. Men dom var goda naturligtvis, på sitt eget vis. 

Sedan var det väl nästan bara slut på helgen kvar. Dags att dra till tåget. 

Var in och köpte en latte på pressbyrån och tog ut pengar till resan. 

Sa hej då till Erik med klumpen i halsen som vanligt. 

Tåget började åka och ca 20 minuter innan vi var framme i Söderhamn går det ut nått meddelande i högtalaren att vi skall åka tillbaka till Gävle och byta tåg. Var tydligen nå fel på bromsarna eller nått fick jag reda på i efterhand. 

Jag skulle ha varit hemma 1806, men var hemma 19. Så lite drygt en timme försent. 

Jag hade turen att Dengström var med på samma tåg så Bea var snäll och körde hem mig! Det var väldans snällt! Tur att man har underbara vänner. 

Så nu är jag hemma, sitter och kikar på Agnes, kattungen som skall lämnas iväg imorgon.

Just nu sitter hon i en glasskål som jag har på bordet. Tänkte knäppa ett kort men då hoppade hon ur! Typiskt katter.

Ja, det blev ett långt inlägg trotts allt! 

Gnatt med er! 

                              


Jag har haft en superhärlig helg med människor jag verkligen tycker om! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards