Mitt liv som Emma

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

110911 - vikt

Av Emma - 11 september 2011 13:18

förra lördagen vad vi upp till Söderhamn på en liten släktträff. 

Det var alla syskonen på mammas sida med deras barn. 

dvs mina mostrar och mina kusiner. 


Bror erik kunde tyvärr inte komma och inte heller kusinen Perra som nu hoppar på kryckor efter olycka på bröloppsresan, stackars. 


Allafall så var det en trevlig dag tycker jag. 

Kul att träffas. 


Men inlägget skulle egentligen inte handla om det. 

Men på denna släktträffen så sa både Maj, Ewa och Anneli att det syntes väldigt mycket på mig att jag gått ner i vikt. 


Det är jättekul att det syns så väl, för det är ju en stor del av responsen man får när man gör en sådan här grej som gör att man blir taggad till att fortsätta. 


Skitroligt att det syns, synd bara att man själv inte ser det. 


I Fredags på jobbet kom även maria när jag stod och gjorde min plikt i köket (hade köksvecka) och sa "men gud Emma vad stora byxorna har blivit". 

Då kände jag och drog lite, och först då märkte jag att dom hade blivit bra mkt större nu. 


Det är inte förens andra påpekar det som man ser det själv. 


Jag märker det ju mest på handleder och att jag orkar gå snabbare nu när jag går, utan att bli svettig. 


Men jag vet inte. 


Jag började med LCHF i oktober förra året har jag för mig, och slutade med LCHF för ca 1,5 månad sedan. 

På den här 1,5 månaden utan LCHF så har jag gått ner ca 5 kg. 

Sammanlagt sedan jag började med LCHF har jag gått ner 12 kg. 

känns helt otroligt, men dock känns viktnedgången med LCHF väldigt liten i jämförelse med den senaste månaden. 


Är väl antagligen för att vi aldrig var superstrikta med LCHF tror jag. 


så det känns skönt att ha hittat nått som fungerar bra för mig nu.

Men så får man se hur länge det kommer fungera bra också. För tids nog så kommer jag säkert tappa suget på detta också och då behöva gå över till några andra riktlinjer. 


Men så är det nu allafall. 


-12 kg 


WIIIIIIE!!! 

 
 
Heidi

Heidi

11 september 2011 14:04

Fan va bra gjort. Jag har skitsvårt att se sånt på mig själv men även på andra. Jag trodde ju att jag hade samma kropp som innan jag fick Cornelia men mina jeans visade mig att det har jag inte alls det :P så bra koll har jag! haha...

http://www.heidihoo.se

 
Ingen bild

BErik

11 september 2011 16:16

Tycker du är skitduktig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 mars 2012 18:25

Om någon motförmodan missat det så har jag en ny Blogg nu. Jag ledsnade på att Bloggplatsen sagt att det skulle komma en Bloggapp enda sedan oktober 2011 och när jag i januari 2012 ledsnade så hade det ännu inte kommit någon app. Tacka vet jag ...

Av Emma - 26 december 2011 11:00

jag hatar att se över min ekonomi efter julen!  Den suger alltid!  Jag hatar att jag har massa saker som jag skulle vilja skaffa till hemmet men inte har råd.    ...

Av Emma - 21 december 2011 04:48


jag har suttit och kollat på bilder på mig själv för att se om jag ser på mig själv att jag gått ner i vikt och då slog det mig att jag tror jag trivs bäst i brunt hår. Men jag vet inte heller.  Men det känns som att jag passar bäst i det, vad säge...

Av Emma - 21 december 2011 04:27

vart sjutton är alla mina plåtbrukar? Kikade på mina bilder som jag laddade upp vid den här tiden förra året och jag har fasen bara två burkar kvar!          ...

Av Emma - 21 december 2011 04:12

Usch!  Inte nog med att jag har haft magsjuka sedan i söndags så kan jag inte somna inatt.  Har kräkts och varit dålig i magen, men idag skall jag iväg och jobba, äntligen!  Avskyr att vara hemma, måste få min dagliga dos av Andrea, ungefär som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards