Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 24 februari 2008

fan

Av Emma - 24 februari 2008 23:11

Ja, då lyckades jag somna tidigare på kvällen. Missade "i en annan del av köping" vilket suger. Kommer antagligen inte kunna somna i skaplig tid heller vilket gör mig ännu mera less. Jag tänkte ju kliva upp runt typ 10 och diska och sedan äta frukost och åka iväg och handla lite på rusta. Schampo, lakan, och så hittade jag sådana här formar som man behöver om man typ ska baka sockerkaka eller så. Och det är ju bra att ha om man ska baka.


Kanske kan hitta nått litet där till mormor också eftersom att hon fyller 80 år den 15 mars.


Nått borde man ju kunna hitta där som man tror passar.


Får se va alla räkningar går på denna månad också. Och om I och M betalar pengar som dom sagt att dom ska. Det får vi hoppas.


nu vet jag inte vad jag ska göra.

Jag kommer ju inte somna ännu även fast jag skulle vilja det! Får ta och kolla om det är någon som vill spela nått spel på msn kanske!


Herrå 

Av Emma - 24 februari 2008 15:02

Idag har jag varit ut och cyklat. Det har varit en sådan fin dag här i tråkiga Falun. Solen har varit framme typ enda fram tills nu! Jättehärligt!

Så jag tog min cykel och åkte på en tur. Sedan hem och kolla om det var nått som behövdes handlas hem och sedan iväg till Hemköp.


Sedan har jag tagit mig en dusch. Och nu sitter jag och samlar ork till att diska.


Angående gårdagens melodifestival så var det ju kul att Ajas låt fick komma till Andra Chansen!


Nu ska jag göra nått annat!          

Av Emma - 24 februari 2008 03:28

Nu har jag kommit hem ifrån jobbet.

 Gick hem idag. Vilket gick bra tills jag kom typ en liten bit förbi Marre's. Då en Icke helt svensk man (30-35 års åldern) började gå efter mig och prata med mig, trotts att jag hade mp3 spelaren i och vägrade höra vad han sa.

När jag inte svarade blev han tydligen sur och röck tag i min ena arm. Då blev jag argare än honom, drog ur mitt headset och typ skrek "JAG HAR HAFT EN JÄVLIGT DRYG KVÄLL PÅ JOBBET OCH ÄR PÅ JÄVLIGT DÅLIGT HUMÖR! SÅ OM DU TROR ATT JAG HAR LUST ATT GÅ HEM TILL DIG ELLER TA MED DIG HEM SÅ HAR DU HELT FEL. OM DU TROR ATT JAG VILL GÅ I SAMMA JÄLVA TAKT SOM DIG HEM HAR DU OCKSÅ HELT FEL SÅ SLÄPP MIG INNAN DU BLIR SKADAD"


han släppte mig och jag gick vidare och han fortsatte följa efter.

tillslut orkade jag inte mera så jag vände mig om och sa " okej, det får vara nog. Jag orkar inte gå med dig hela jälva vägen hem så om du är trött och vill sova så kan jag hjälpa dig att somna in jävligt fort" då sa han "I don't understand". då sa jag "fuck off and die" och gick!


Sedan följde han inte efter mig mera.

Man tycker ju att även om han inte förstod svenska så borde han ha fattat på mitt tonfall att det kanske inte var skitbra att följa efter mig.


Glömde ju skriva igår (22/2) att jag var på lidl och handlade juice.

Och när jag ställde mig i kö var det en söt gammal tant före mig som hade en rullator med korg och två andra sådana dära korgar som man tar när man ska handla. alla korgarna vad fulla med varor och hon gick så sakta och när hon tog den lättaste korgen och skulle lyfta upp den och packa ur den såg det ut som att hon skulle välta omkull. Så jag hjälpte henne och hon blev så glad och pratade massa och tyckte jag var så snäll. Och när jag hade betalat mina varor så stod både hon och jag och skulle packa ner våra varor. då sa hon "har du bananer hemma? annars kan du få några av mig för att du var så snäll" hon var så söt och ville verkligen att jag skulle ta bananer. Men nej tack!  


nu ska jag gå och bre två polarbrödhårdbröd och sedan sova...


gnatt! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards