Mitt liv som Emma

Alla inlägg under mars 2009

Av Emma - 21 mars 2009 20:16

Ja då var det kväll.

Jag fick gå hem en kvart tidigare ifrån jobbet pga att det var så lugnt vilket var skönt. Men jag har inte fått nått gjort här hemma, typ disken som jag gnällde om på jobbet, den har då inte blivit diskad av mig och inte av sig själv heller. Får göra det imorgon, men imorgon ska jag satan sova ut, fast max till 11. Ska ju tvätta och sånt djävulskap och då passa på att ta disken också.


Nu ligger jag i soffan, med filt med "En ängels tålamod" i bakgrunden. Robinson har reklampaus så då tar jag lite Peter Settman under tiden. Bra nog härlig människa den där.


Jag önskar att jag hade en diskmaskin som jag bara kunde kasta in disken i. Sedan kanske någon som plockade upp den åt mig. Kanske någon som dammsög åt mig här hemma. Antningen måste jag skaffa mig ett hembiträde eller en karl som tycker om hushållsarbete, för jag hatar hushållsarbete.


Jag och Dijana har pratat om att jag skulle behöva en kissblåseförstoring. Jag börjar bli mer och  mer övertygad om att det stämmer. Jag var och kissade innan jag gick ifrån jobbet, promenadern från jobbet och hem tar max en kvart och när jag kom hem började jag med att kissa. Sedan gick det väl kanske en timme, och sedan kissade jag igen. Nu har det gått mindre än en timme och jag är kissnödig igen. Fasen, jag undrar vad en sådan operation kostar!


Ja herregud va skönt med en ledig dag. Eller ja, ledig från jobbet och fast i hemmet. Får se om vi kanske åker lite pulka men som jag känner mig idag/ikväll blir det då inte pulka imorgon...


Nu ska jag fortsätta kolla på Robinson och fundera på den där operationen.




Miss D säger:
 jo klart, det har du rätt i, men ändå, Linda rosiing
 juck 
Emma säger:
 aa jag vet tycker hon är skitful
 hatar dom där jääävla läpparna hon har. Ser ju ut som att hon ha fått kronisk käftsmäll
Miss D säger:
 ja en rejäl käftsmäll   HAHAHHAHA
Emma säger:
 ja någon slår henne varje morgon.
 Det  är inte en snygg läppförstoring
 Brösten stör mig inte hon får gärna ha stora bröst för mig. Hon var rätt fin när hon var med I BB men sedan men dom däääär jääääävla läpparna! herregud
Miss D säger:
 Ja tuttarna lägger man inte märke till längre, jag ser bara läpparna anfalla nu förtiden 
Emma säger:
 haha nä läpparna är ju större är brösten känns det som
 gissa vad jag ska göra! JAg ska kissa!! ovanligt. Sedan ska jag gå och köpa cigg som jag glömde för 1 timme sedan när jag var och köpte mjölk 
Miss D säger:
 hahahahahaha, men åh går bra för dig!? 
 Kissa på du, hoppas du kissar på dig fram till toan 

Emma säger:
 nej det kan jag inte påstå 
 jag tror jag har för liten kissblåsa för min kropp, kan man göra en förstoring?=
Miss D säger:
 Ja man kan ju minska magen, så borde väl kunna "töja" ut kisssblåsan?   
 hahahhahaha
Emma säger:
 haha ja jag tycker det   ungeför som att ge och ta, gör jag båda på en gång så kan man ju ta det man tar bort och lappa dit där man behöver 
Miss D säger:
 hahahahahahhahahaha, omg!  
 bra samtalsämne



Av Emma - 20 mars 2009 20:51

Nu har man jobbat och lagat mat. Nu sitter jag här i soffan Selma ligger i en kartong i den andra och sover. Lizzie sover på klösställningen.


Sitter och kollar på Så ska det låta. Ska kasta mig i duschen sedan. Blir nog en tidig kväller. Ska ju jobba imorgon också Sista dagen, sedan har jag helg, i en heeelt dag sedan är det bara att köra på igen på måndag.


Och på Söndag blir det nog inte mycket vila. Det skall tvättas!!!!

 Kanske också pulkaåkning igen fast i ljusne. Får se om det blir nå bra väder för det.


Usch jag har inget vettigt att skriva. Jag bara skriver för att Dijana inte skall klaga. Men nu klagar hon ändå när jag bloggar den jäveln. På att jag aldrig lägger upp nå bilder. Är det inte det man har Facebook och Bilddagboken till??


Hon försöker få med mig på bio också den lille busen. Dumpa honom vill hon se, jag också iofs så det ska vi nog fixa.


Nu vill jag mest bara kasta omkull mig och soooova.


Hej då!


nu jävlar ska Dijana få bilder att kolla på!! 

Av Emma - 19 mars 2009 11:54

Då sitter man på jobbet. Johann har precis kommit in han också. Bea sitter och skriker som en galning. Emelie har lunch och här sitter jag och gör ingen nytta.


Jo jag ska lägga in pappersordrar.


Jag och Bea spelar Bingo

Av Emma - 18 mars 2009 20:54

Man är skapligt trött när man väl sätter sig ner. Det smyger sig på en.

Jobbade mellan 0945-19. Gjorde rätt så mycke i admin om jag får säga det själv. ca 200 saker gjorde jag nog. 


När jag hade slutat fick jag åka med Bea hem vilket var skönt hann bara byta kläder och gosa lite med misarna och sedan kom moster med karl och vi gick ut och gick. Och nu sitter jag här med datorn i knät, har inte lagat mat, har precis kommit på att jag missade desperata hemmafruar igår vilket gjorde mig deprimerad. 


Jag får ta och slänga mig i duschen, sedan laga mat och innan jag hoppar i duschen ska jag leta efter DH.


Sitter och kollar på Wipeout nu, eller mer lyssnar :P 



Var rätt kul på jobbet idag. Bea härmade Chewbacka och jag trodde hon gjorde sexljud. Precis när hon gjorde det gick det igenom en ny stackars kille som måste trott att hon var helt knäpp i huvudet. 


Nä fy nu får jag sätta fart. 

Av Emma - 18 mars 2009 16:05

Min nya favoritlåt som jag inte kan sluta lyssna på.


Sondre Lerche - My Hands Are Shaking  


My hand are shakin
From carryin this torch
From carryin this torch for you

My lips are bleeding
From kissin you goodbye
From kissin you goodbye every night

My sheets are tearin
From sleepin in too long
From sleepin in too long with you

My hands are shakin
From carryin this torch
From carryin this torch for you

My head is where
It's always been
If only I knew where

My feet can't stand
their ground no more
It seems that I don't care

My hands are shakin
From carryin this torch
From carryin this torch for you

My lips are bleedin
From kissin you goodbye
From kissin you goodbye every night

My heart is poundin
yes yes yes
My mind just second guess
My love is so
articulate
But I am such a mess

My hands are shakin
From carryin this torch
From carryin this torch for you

My lips are bleedin
From kissin you good night
Oh kissin you goodbye
It's all that I do

My sheets are tearin
From sleepin in too long
From sleepin in too long with you

My hands are shakin
From carryin this torch
From carryin this torch for you

Av Emma - 17 mars 2009 17:23

Shit vad jag är slut nu. Men fint har jag fått hemma och det luktar melon i hela lägenheten. Hade massor med tomma doftoljeflaskor och när jag började plocka bort ifrån hyllar låg det en där och gömde sig.


Mamma har varit här en snabbis. Vi har ätit lite paj och varit ut och gått. Nu är hon påväg till kvarnen och jag drar mig för att gå in i spindelrummet och börja dona. 

Funderar på att skruva ihop skrivbordet som jag hade i Falun så jag har någon stans att ställa saker på där inne. 

Har fasen inte varit inne där på hela vintern så jag har ju ingen aning om vad som finns där inne. Tydligen inget som jag saknar allafall. Eller så hittar man nått som man letade efter för några månader sedan!! 



Av Emma - 17 mars 2009 13:26

Alla fall enligt Collectum. Jag fattar då inte vart de pengarna kommer ifrån även om jag har läst hela brevet. Jag bara ögar igenom sånt och det vore kanske bra att skriva nått om man motförmodan skulle gå bort tidigt.


Idag är en ledig dag och jag har precis gjort köttfärspaj. Har dock inte ätit den ännu. Tänkte bjuda mamma på det, Hon kommer förbi senare när hon slutat för hon ska på Kvarnen på nått med jobbet.


Jag ska väl ta och börja plocka undan lite, skulle ju ha städdag idag jag men det blev inte riktigt så. Det är som vanligt, när man planerat nått kommer man alltid på andra saker man måste göra. Som att laga köttfärspaj och diska undan det man använde när man lagade den. 


I lördags var vi ute och åkte pulka det var mys, jag åkte iofs inte så mycket pga att jag hade ont i både rygg och vad. Men det var mycke mys ändå. Sedan när vi kom hem gjorde vi (jag och axel) studsbollar och en Pink Morning sudd. 

Sedan blev det ju melodifestivalen, Mamma och daniel var på hägers och åt medans jag och axel satt hemma och hade myskväll. 


Söndagen var ju mormors aka Häxan födelsedag så jag åkte i väg och var lite trevlig hos henne. Hon var faktiskt trevlig för omväxlingskull. 


Nä nu ska jag fortsätta. Finns bilder från pulkaåkningen på Facebook. 

Av Emma - 10 mars 2009 10:49

Jag känner mig rätt smart.

Bad min TL säga åt datanördarna :P här på jobbet att jag måste ha flash installerat för att kunna se allt på hemsidan. Och Vips så var det installerad. och Vips kunde emma lyssna på musik på Myspace.


Så nu poppas The Lotterdale Effect

www.myspace.com/TheLotterdaleEffect

Skönt att ha lite musik i Öronen när man mest sitter och gör saker i Admin.

Jobba Jobba jobba jobba. Så ser min vecka ut om man räknar med idag.

Ledig lördag söndag. Då blir det kanske pulkaåkning och korvgrillning på lördag. Och på Söndag fyllar Häxan år. skulle hellre åka och Gratta Ante Persson som jag inte sett sedan jag slutade 9:an som också fyller år den dagen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards