Mitt liv som Emma

Alla inlägg under augusti 2009

Av Emma - 6 augusti 2009 00:02

Gud så jag höll på hela gårdagskvällen med att slipa ett gammalt bord som jag tänkte att jag skulle fixa till inför flytten då jag får ett väldigt stort kök. Jag slpade så att hela jag darrade.


Idag åkte vi in till stan för att köpa lack och jag gick sedan ner i källaren för att göra klart den sista slipningen som jag inte orkade igår kväll.


Dum som jag är så läste jag på burken som lacken var i. Då hade jag inte behövt slipa över huvudtaget! nöjd emma? nja.


Så nu är det lackat två gånger, allafall skänken, borden skall jag lacka på imorgon igen innan vi drar iväg till stranden.


På fredag blir det ut i skogen med tant Bea och hennes syster och plocka lite blåbär.


ska bli rätt skönt ändå att börja jobba på Måndag, det skönaste ska dock bli att äntligen få träffa Miss D igen. Guuuud så jag saknat henne.

Var ju ett rent helvete på jobbet när både Bea och Miss D var på semester samtidigt. Dock kom Bea tillbaka innan jag hann gå på min lilla semester.

Så nu är det bara Miss D ikvar, darlingen min.


Nej nu ska jag ner och kolla på sakerna innan jag går upp och lägger mig och kollar på några avsnitt av Scrubs eller That's 70's Show.

Av Emma - 1 augusti 2009 13:49

Det bästa som finns när man vaknar är en kopp god stark kaffe. Som tur är hade Sofie snabbkaffe hemma vilket gjorde att jag kunde få starkt kaffe. Dock blir aldrig snabbkaffe lika gott som när man brygger det i bryggare. Men kaffe är alltid kaffe.


Har tagit mig en dusch och även hjälp folket lite eftersom att de ska till att flytta på måndag, så jag har gjort rent micron, torkat kaklet i köket och diskat lite disk. 

Man måste ju vara snäll har jag hört :P 


Ikväll blir det ännu en gång Harry Potter filmen. Gick ju på den med mamma i måndags, men jag ska se den igen. Galenskap? aa, kanske, men jag har då aldrig påstått att jag är normal heller så. 


Nej nu ska jag ta mig kopp med snabbkaffe och gå ut och röka en sväng. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards