Mitt liv som Emma

Alla inlägg under mars 2010

Av Emma - 25 mars 2010 19:57

Tog mig en liten powernap mellan 1910  till 1930. Så nu ska jag fixa lite i köket så att det är fint när jag kommer hem på söndag. 

Även packa lite grand så jag slipper allt sådant imorgon när jag slutat jobbet. 




Av Emma - 25 mars 2010 18:48

Jag är fasen helt slut. 

Sitter och läser lite bloggar, och så märker jag hur jag nästan somnar sittandes. 

helt slut. 


skulle behöva sova ett år känns det som. 

Av Emma - 25 mars 2010 18:23

har btw hittat en säng som jag tänker slå till på efter jag fyllt år. 

Tänker bara önska mig pengar, tror det blir en säng, eller en soffa, dock är jag med inriktad på säng än soffa just nu. 

Det blir nog i sådant fall en sådan här.

Vet dock inte om jag tänker ta två 90´s eller en 160. Behöver man verkligen en större säng än 160? 

Erik har en 180, det är ju bra skönt att kunna ligga fritt i sängen. Men kan man det i en 160 också? 

Jag har inte hittat någon bäddmadrass som passar eller faller mig i smaken. Någon som har några tips? 

Jag vill ha en hård säng. Vill inte känna som om jag ligger i en påse med bomull när jag sover. 

Ja, alla tips är välkomna! 


Av Emma - 25 mars 2010 18:01

Idag på jobbet fick jag vara på golvet för att hjälpa folk som satt i telefonen. Stundtals var det lugnt så jag satt och blippade runt på Blocket. Och vips så började jag asgarva för mig själv. 

Det kom nämligen upp reklam om Motesplasten, och där var det en bild på ett av mina X. Han går tydligen fortfarande runt och klär sig som 15 fast han är 30. 

Var iväg och käkade lunch med mamma idag på Tex Mex blev det tillslut. 

Vi åkte först till Mai Thai, men där var det smockfullt, och då tänkte vi ta Jin Thai, men kom på att de inte tar kort där (dåligt), så då fick det bli Tex Mex. Första gången någonsin jag åt nått annat än natchtallrik där. 

Jag och mamma tog en varsin hamburgekorg. Smakade väldigt bra i en hungrig mage. 

I helgen blir det Gävle. Åker dit imorgon. Sedan på Lördageftermiddag blir det kalas hos kusin som fyller 30 imorgon. Efter det ska jag och

 ha med oss Axel hem till honom. Där ska ha sova med oss sedan på söndagen tänkte vi gå och kolla på "draktränaren". 

Blir nog en härlig helg som vanligt. 

Ska kanske börja packa lite ikväll redan. Bestämma vad jag ska ha på mig på kalasandet också. Hoppas jag kan hålla mig till det bara, jag brukar ofta villa byta. 

Det är väldigt skönt att  verkar gilla att umgås med min familj eftersom att de är så viktiga för mig. Som tex nu i helgen, jag behövde då inte övertala honom till att låta Axel ligga kvar hos honom. 

Han är för go den där Berik

Av Emma - 24 mars 2010 21:34

Fick precis reda på en tråkig nyhet. 

En utav orignalen i Trönö avled i natt.

Nog för att jag ofta gömde mig bakom kyrkan när jag såg att han var nere vid bussen. 

Jag gjorde rätt mycket för att slippa stöta i hop med honom. När man stötte i hop med honom, behandlade man honom väl. Man pratade och talade om hur det var med pappa. 


Det är väl bara att hoppas på att den så kallade gud förlåter mig för de gånger jag gömde mig bakom kyrkan. 


Vila i frid, H-O

Av Emma - 24 mars 2010 19:52

Idag på jobbet har jag lyssnat på en låt, om och om och om igen. 


Och det är med gruppen Novoqane och låter Carla. 


Ni kan lyssna här om ni är intresserad. 

Av Emma - 24 mars 2010 19:16

När jag kom till jobbet imorse, märkte jag att det skavde så hemskt ifrån tandställningen nere mot tungan. 

Så jag ringde tandläkaren, fick tid kl 15. Brukar ta sjukt lång tid och fixa såndant där hos tandläkaren så jag gick kompa från jobbet från 1430 tills jag slutade. 


Det sjuka var att de gjorde inte som de brukade så jag var ifrån tandläkaren igen efter 15 minuter. 


Hoppas det håller nu då! Hatar att gå till tandläkaren varannan månad. och jag ska ju ha den här skiten hela livet så det känns inte kul om jag ska behöva gå dit varannan månad hela livet. 


Nu håller jag på att tvätta. Har lagt in räkningar för betalning och sitter och planerar påsken. Fick dock inget bra svar ifrån Berik angående påsken, för att hockeyn började. 


Jag har träffat en riktigt hockeynörd. så nu längtar jag bara till att hockeyn tar slut någon gång. Det är ju slutspel nu så det är väl inte så mycket kvar. 

Jag fattar inte varför som de nu när Färjestad är i slutspel så ska de spela 7 jävla matcher mot ett annat lag. 


Kan de inte köra en match och vinnaren där får gå vidare så normalt. Nä vi kör 7 matcher vettja. 

Okej, kanske bäst av 3. det hade varit normalt men 7 matcher för att få reda på vem som ska gå vidare.. 


Hur många matcher blir det sedan? Bäst av 15? då tar ju det aldrig slut! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards