Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Emma - 10 juli 2010 23:51

Känns helt sjukt att man som 25åring håller koll på sådant här, men den 8/7 hade jag och Erik varit tillsammans i ett halvår. 

Känns som att det skulle vara sex år eller så. Allt känns helt tokbra, aldrig varit med om ett sådant problemfritt förhållande. 


Han verkar dock tro att jag är lite psykstörd, men det är jag kanske också. 


Han är på Getaway Rock festival nu, sista kvällen ikväll. Och jag har talar om att jag är lite orolig att han skulle iväg på det där. Han har försökt övertala mig till att jag inte behöver vara orolig, och det vet jag väl innerst inne också att jag inte behöver. Men ändå håller den här känslan av oro i sig. 


Hur mycket öl kommer han dricka? Kommer han hitta hem? Kommer han säga nått klumpigt och få stryk? Kommer han hamna i fel säng?

Men, han har då kommit hem alla nätter, hel! Det är skönt. 


Jag ligger nu i soffan, med datorn i knät, lyssnar på How I met your mother och pratar med folk på Msn. 


Det är kanske det mest ansträngande jag gjort idag. 

Nä, jag har även varit ut och gått, vikt tvätt, diskat, duschat ett X antal gånger. Men annars inte gjort nått. 


Är du lat? kanske ni undrar. Nej, eller jo kanske lite, men mest sjukt trött efter arbetsveckan som varit. 

Har känts så skönt att bara kunna vara idag. Fått lite tid för mig själv också med tanke på att Erik har varit borta. 

Alltid lite skönt att få vara själv också, även om jag gillar att ha honom nära. 


Det känns som att det här med blogga kommer lite i skymundan när man kommer hem på vardagarna. Det hinns inte riktigt med. Därav blir det oftast bloggar på helgerna. Meningslösa, innehållslösa inlägg. 


Men det är skönt att skriva av sig, även om det bara är strunt. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards