Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Emma - 15 februari 2011 22:11

Jag planterade om lite utav det jag sådde i växthusen. 

Det börjar ta sig väldigt fint tycker jag. 


Dock var jag en aning dum i huvudet som inte skrev på krukorna vad det var jag planerade där. 

Jag har ingen aning :P 


      

Av Emma - 15 februari 2011 21:30

Vi köpte klorinspray mouse får någon månad sedan för att försöka göra rent vårt duschkabin. Man tyckte ju att klorin borde vara det ultimata. Men icke. 


Erik stod och skrubbade som en galning för att försöka få rent duschen inför korvfesten, men det blev inte speciellt rent, och det beror inte på att han gjorde ett dåligt jobb. 


När vi var och firade Gabriel som fyllt ett så kom duschkabinen (heter det duschkabin?) på tal. 

Sofie gick då och googlade. 

Man skulle blanda 24%ig ätticka, vatten och diskmedel och spraya på. 

Vi köpte hem ätticka och provade. Det är som ett mirakel. 


När man kliver in i duschen nu så känns det som att man glömt stänga dörrarna för man ser det inte. 

När man sprayade på blaningen så blev det på en gång renare. 

Jag tog en tvättsvamp och skrubbade runt så att blandningen skulle komma överallt. 

Lät det sedan verka en stund och spolade bort med vatten. 


Blev grymt. 


Vi hittade dock ett annat användningsområde för klorinsprayen vi köpte. 

Den gör sig väldigt bra i en diskho. 

Den verkligen blänker. 


     


Känner mig lite som Bea nu som sitter och ger tips på städning ;)

Av Emma - 15 februari 2011 11:00

Igår kollade vi klart på en foo fighters dvd som Erik köpt.

Lite knasigt att han köper en dvd med ett band som han egentligen inte gillar speciellt mycket, bara för att se folk från Led Zeppelin (stavas antagligen inte så) vara med på två låtar. 

Men jag gillar ju Foo Fighters så för mig får han gärna köpa sådana dvder. 

  


Vi kollade även på en film, jag tyckte den var underhållande. 

  


Vet dock inte vad Erik tyckte för jag har inte frågat. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards