Mitt liv som Emma

Alla inlägg under november 2009

Av Emma - 24 november 2009 11:35

Idag vaknade jag strax efter 9 när Miss D ringde.

Trots att jag träffat henne idag vet jag inte vad hon ville ännu.


Målaren har kommit långt. Imorgon sätter han igång med Köket. Så ikväll när jag kommer hem skall jag bära ut saker ifrån köket, ställa dem i sovrummet, har ju inte så mycket i möbelväg varken i sovrummet eller köken så det skall nog gå bra.


Det blev jättefint i hallen, sjukt nöjd med färgen. En ljusgrå är det där. Blev väldigt snyggt mot de vita listerna som han även har målat idag.


Spännande att se sovrummet klart när man kommer hem.


Jag låg och sov när han var där och gjorde klart det sista med hallen idag, som tur var hade jag stängt dörren, anledningen till det var för att jag inte kunde knäppa av lampan i hallen igår när jag skulle sova.


Hur stänger man av en lampa utan en lampknapp, och utan att dra ner hela lampanordningen ifrån taket?


Så imorgon är det kökets tur och sist blir det vardagsrummet. sjukt va fort det har gått.

om man skulle ha gjort allt det där själv hade det varit klart till midsommar eller nått.


Tur att folk är duktig på sitt arbete och är effektiva.


Nu börjar jag jobba om 20 minuter. Kände mig bra nog i vägen hemma så jag tänkte att det är lika bra att gå iväg till jobbet. Här känner man sig mindre i vägen.


Måste åka på Dollar sedan och köpa stora svarta kakel klistermärken. Vill ha svart kakel till de vita skåpluckorna och gråa väggarna i köket! Tror det kan bli snyggt.


Känner jag mig rätt dock så kommer jag väl sätta upp tre stycken och sedan kommer jag på att jag är skitdålig på det, och drar ner de få jag lyckas sätta upp.


Experthjälp för att sätta upp saker på kakelet sökes. Eller bra tips så man inte känner sig dålig :P.


Av Emma - 24 november 2009 00:00

Va skoj man kan ha med ett tuggumi!


Grym dag på jobbet idag! tack för det Miss D och Tant B!

<3

Av Emma - 23 november 2009 08:42

Första lagret är på i hallen. Känns jättehärligt. Man känner sig lite ivägen dock :p

Av Emma - 22 november 2009 21:44

Hos mig är det regn. Och det har det varit hela dagen. Nu ska jag snart sätta fart och förbereda målarna som kommer imorgon 07.

Av Emma - 22 november 2009 17:52

Snart kommer mamma och hämtar mina älskade monster.

Målarna kommer imogon och skall måla här hela veckan och jag tror deras jobb blir lättare om inte katterna är här och hoppar ner i färgburkarna. Skulle troligtvis kunna hända Selma med tanke på att hon är mer orädd och mer nyfiken.


Så snart blir man "barnledig".


Selma

MMS-bloggning 

Lizzie

MMS-bloggning




Av Emma - 22 november 2009 14:40

Av Emma - 22 november 2009 13:51

Då är det lunch på jobbet.

En lugn och skön dag idag med Miss D vid min sida.


Blev spagetti och köttfärsås till lunch idag, IGEN!

Lagar fasen inget annat känns det som. Det är en lämplig maträtt att göra när man har köttfärs hemma och inte vet nått annat att göra med köttfärs.


Vad brukar du göra med köttfärs? Ge mig tips.

Av Emma - 21 november 2009 21:30

Älskade selma håller mig sällskap i köket när jag diskar och lagar mat.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards