Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Emma - 3 januari 2010 21:06

Man kanske skall ta och resumera nyårshelgen.

Började med en jävla städande på nyårsdagen, skurade toagolvet och dammsög överallt och torkade golvet. Plockade som en galning.


Sedan kom  jag på att jag kanske borde göra mig i ordning också innan mitt sällskap skulle anlända.

Som att jag inte var nog stressad tog varmvattnet i duschen slut efter att jag hade rakat benen, vilket gjorde det ännu värre.


Tur att han kunde åka lite senare ifrån Gävle än vad som var planerat.

Jag hann både duscha (i ljummet vatten), blåsa håret, platta håret och sminka mig innan han ringde.


När han ringde, hade han tappat bort sig, visste inte vart han skulle. Han talade om att han var på kaptensgatan vilket inte säger en Söderhamnsbo så mycket. Fick ju irra runt och leta efter honom. men tillslut hittade vi varandra och tog hans bil hem till mig och satte igång med tacos.


Tacos åt vi (med kniv och gaffel) och det var gott.


Efter det spenderades kvällen med att spela spel och prata, dricka  någon cider och någon öl.


Sedan blev det mörkt i lägenheten för då skulle vi sova.


Jag sov nog bättre än honom då Lizzie tydligen(!) sprang runt som en galning i rummet. Det är ju jag van med så jag märkte det inte. Men inte han.


Andra dagen spenderades till mesta dels i soffan. Tror att vi kollade på två filmer, och pratade. Och så var vi på Bio och såg Sherlook Holmes (?). En sevärd film.


När vi kom hem var vi rätt trötta båda två, fattar fortfarande inte vad det är med honom som får mig så lugn.


Vi gick och la oss och denna gången stängde vi ute katterna så att även han skulle kunna få sova.


Morgonen där på sov vi enda till 9.


Skönt att sova.


Bästa nyårshelgen på länge!!

Av Emma - 3 januari 2010 14:09

Då var tvätten vikt, hade en del att vika. Dock var inte allt från igår när jag tvättade hade en påse som jag inte hade vikt sedan förr.


Fick lite hjälp av Selma med, eller hjälp vet jag inte hon lekte i ikeapåsarna och försökte bita på mina fötter, stackars katt.



Av Emma - 3 januari 2010 12:27

I hate it!
Min torktumlare här i tvättstugan hatar mig! Den stänger av sig hela tiden så jag måste gå upp en gång i timmen för att knäppa igång den igen.
Sedan vet jag inte om den stänger av sig efter 10 minuter eller 3 minuter, jag har inte ork till att stå och vänta på att den skall stänga av sig.

Tvättade mellan 16-22 igår, och vissa plagg var inte torra när jag var klar! Så nu tog jag en tvättid idag med mellan 11-13 så att jag kunde torka det som inte blev torrt.

Ska ta och gå upp snart och kolla om det kan vara klart.

Idag är det vika-tvätt-dag här.

Och jag tänker vika tvätt och lyssna på massa bra musik som Flaming Thyr And The Molotov Cocktail Band, Dropkick Murhpys och Hoffmaestro And Chraa. Ja sådana band som får det tråkiga att bli skitkul!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards