Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Emma - 8 januari 2010 19:48

Dagen har varit bra.

Vaknade på tok försent med tanke på att gick och la mig med blött hår. Tar en jävla tid att platta och man kan inte visa sig ute med ett sådant skatbo.

Åkte därav med Bea till jobbet för att hinna platta håret :P det gäller att prioritera.

Massa tok blev det naturligvis på jobbet, fattar inte varför alla skrattar åt mig och Bea hela tiden. Eller jo det fattar jag väl, vi är ju knäpp.

Vår förra chef skickade tom ut mail till de berörda med ett videoklipp med Piff och Puff, det var tydligen vi det.

Hade lite lunch, åt lite mat, hade lite möte, gjorde om lite fakturor.

Älskar mitt jobb. Speciellt folket där.

Nu sitter jag och väntar på Let´s Dance, kan tänkas att jag får stryk av Dijana om jag inte kollar med tanke på att Elin Kling är med.

Längtar till i morgon för då kommer Dijana över och ska hjälpa mig att klippa topparna på mitt hår. Hennes syster kommer också med och kollar på misungarna.

Senare på kvällen får jag även efterlängtat besök!!

Av Emma - 8 januari 2010 18:32

"Japp, jag får väl stanna efter vägen om jag känner mig trött och fortsätta när jag känner mig pigg då! För hem till din säng ska jag...".


Kan jag vara annat?

Av Emma - 8 januari 2010 12:25

Såg en väldigt bra film igår.

Började kolla på den när jag satte mig på cykeln men var efter ca 40 minuter tvungen att sluta cykla för jag bara grät hela tiden kändes det som.

En väldigt fin film.

My sisters Keeper heter den.


Läs om filmen nedan.


   


Brian och Marge Fitzgerald har ställts inför denna fråga gång på gång. Vid två års ålder fick deras dotter Kate diagnosen leukemi. Hon förväntades inte överleva, men mot alla odds får Kate uppleva sin 16-årsdag. Att detta är möjligt beror helt och hållet på Anna, Kates yngre syster som är en perfekt medicinsk donator. Men tretton år gammal fattar Anna ett beslut som kommer att vända upp och ner på familjens liv; hon vill inte längre vara donator. Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldrarför att få kontroll över sin egen kropp, samtidigt som hon förstår att detta kan leda till Kates död.


Hämtat från http://www.filmtipset.se/

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards