Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 2 maj 2010

Av Emma - 2 maj 2010 22:48

Helgen har som vanligt varit bra. 

Jag kom till Gävle runt 17. 

Käkade och kastade på mig smink. 

Sedan åkte vi mot Östervåla och Björn och Johanna med barn. 

Hon är inte gravid med barn utan dom har barn. 


Vi kollade på deras kasa som brann, sedan gick vi till grillstugan och drack lite öl och folk grillade korv. 


klockan var väl runt 22 när vi gick in i huset. 

Där diskuterades det traktorer och vatten till Uppsala, vilket jag fattar nada av. Det var rätt svårt att ens försöka se pigg ut. 


vi gick och la oss i drängstugan strax efter 00. 

vaknade runt 09 tror jag. 

Jag vaknade tidigare först, var kissnödig, men tvingade mig att somna om. Men när klockan var 9 gick det inte längre. 

Så vi gick in i huset och där var det full rulle som vanligt. Det blev också frulle, det var som en hotellfrukost. Det tackar jag väldigt mycket för. 


Vi begav oss runt 1030 eller så mot Eriks mormor. Hon blev glad för besök. Vi drack efter många om och men kaffe, hon drack tydligen bara kaffe när hon fick besök och vi hade först tackat nej till Kaffe, men sedan bryggde vi lite ändå. 


Vi krattade även undan massa löv, och Erik var snäll och diskade åt henne. 


Sedan åkte vi hem emot Gävle. 


Vi kollade på någon film som Erik hittade på Maxi när vi var där och handlade, jag somnade så den var inte alls bra. 


Sedan kollade vi på The commitments (?) lite senare efter att vi hade ätit grillad fläskkotlett med klyftpotatis och mozzarellasallad. 

Blev en ganska tidig kväller.


och idag, ja vad har vi gjort idag. 

Vi var ut och gick, lagade fiskgratäng, drack en varsin latte. 

pratat, kollade på Seven, den var då mkt bättre än den där filmen  som jag somnade på. 


Sedan var det väl slut på visiten i Gävle :(


Mamma och CO kom och hämtade mig vid stationen med mina små gullungar. 


Vi drog till flinken och drack kaffe. 

Sedan efter det har jag bara tagit det lungt. 


Snabb samanfattning av helgen. 


nu ska jag sova.

Av Emma - 2 maj 2010 22:43

I lördags kväll satt vi och väntade på "köping hillbillies". 

Erik satt och letade efter film att kolla på och jag satt och målade naglarna. 

I bakgrunden var svt2 på och en film. 

på filmen spelades denna låten: 



Jag började gråta som ett litet barn. 

Varför? 

därför.


Jag gick på gymnasiet när detta inträffade. Jag kände inte killen överhuvudtaget. 

Låten spelades på en minnesstund vi hade för  honom på skolan. Inte ett öga var torrt då, och inte heller i lördags. 


Det är hemskt att något dylikt skall behöva inträffa, inte att jag gråter utan det som hände Joakim Larsson. 






Av Emma - 2 maj 2010 20:58

Då var man hemma i Söderhamn igen. 

Jag längtar efter att få kalla Gävle för hem 

Att bara behöva lämna honom när jag ska iväg och jobba. 

Komma hem till honom, hem till oss. 

Kunna kolla på tv tillsammans på kvällarna och sedan lägga oss tillsammans och sova. 


Att få vakna upp med den man älskar, är lyx

Av Emma - 2 maj 2010 20:38

Utslagen katt efter en helg mee tokapi

 
Av Emma - 2 maj 2010 08:42

Hade inte tänkt att blogga förens jag kom hem egentligen.


Men kom på en sak som jag känner att jag måste skriva.

    Vi var hos Eriks mormor och hälsade på igår, Erik hade inte träffat henne sedan jul så det var väl dags. 

Jag var beredd på att hon skulle vara "gaggig", som Erik uttryckt sig flera gånger när det gäller hans mormor. 


Men jag var inte beredd på att när hon öppnade dörren och Erik talade om att jag var "hans nya tjej" (visst låter det som att han byter en gång i månaden), att hon skulle brista ut i sång. "Emma, är du hemma? kan du låna mig en femma?". Bra nog så go tant den där Inga. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards