Mitt liv som Emma

Alla inlägg under februari 2008

Av Emma - 21 februari 2008 13:42

Nu sitter jag och lyssnar på låtar med Galenskaparna och After Shave. Älskar dom! Jag fattar inte att man kan ha sådan jävla fantasi och få ihop sådana saker som dom får. Det är för mig heeelt omöjligt.


För övrigt var jag på arbetsintervju i går. På ringbolaget i Gävle. Kanske inte drömjobb, men va fan får man för jobb om man inte har utbildning? Jag tycker ändå att så länge man får en fast lön/garanti lön kan teleförsäljning vara helt okej. På ringbolaget får man 75 :- i timmen (inte skitmycke) och så får man rätt hög provision. Jag ränkade lite på det och om jag skulle sälja 5 saker per dag i en månad skulle jag få ut typ 16000 efter skatt och det tycke rjag är heeeelt okej med tanke på att jag nu får 7400 kronor från csn som sedan ska betalas tillbaka!


så jag håller tummarna på att jag kommer härifrån så snart som möjligt.


För övrigt så var jaghos madde i tisdags, skitkul att träffa henne igen. Var ett bra tag sedan. Alltid kul att prata skit och bara umgås med henne. även om det blir långt mellan gångerna så känns allt på nått vis normalt när man träffar henne.


jag är kissnödig nu, men det beror antagligen på allt kaffe jag har druckigt så jag ska försöka hålla mig ett tag till. borde äta lite fil också innan den går ut! och göra potatismos innan potatisen och mjölken blir gammal. Massa saker man måste göra.

Jag måste även diska, städa, söka jobb, boka tvättid, handla (fast jag bara har 6 kronor på mitt konto). Jag har dock fått en bok såld, fast med tanke på att hon hade swedbank och jag nordea tar det tid. Fanskap!!


jag fick en sådan här bonuscheck ifrån hemköp idag på 57:- så det var ju kul! de har jag samlat ihop sedan jag flyttade hit till Falun.

Fattar inte varför man hellre handlar på hemköp här och hellre på ica hemma. Det är för mig helt obegripligt. 


nu får jag väl ta och göra nått av mina måsten 

Av Emma - 14 februari 2008 19:18

Då är jag tillbaka igen. Tyvärr.

det är så himla skönt att vara hemma. Att träffa folk, även om man inte gör nått speciellt men att ha någon att bara vara med betyder så mycket.


enda sedan jag klev på tåget i Gävle har tårarna bara runnit ner för kinderna. Det finns inget stopp! Detta är inte inbillning, jag hatar det här stället, jag hatar allt som finns här förutom typ 3 människor, jag hatar hela jävla Dalarna, jag vill inte vara här!!!


Jag tror inte att jag någonsin har mått så jälva dåligt som jag gör nu. Det finns ingen hejd på tårarna, dom tar aldrig slut. så fort jag började närma mig Falun blev jag illamående och ville gå och spy. Spy så mycket att jag inte kunde kliva av tåget. Att jag hamnade någon annan stans. kanske i himlen, känns som det kvittar. all min glädje försvinner så fort jag kommer hit.


jag vill inte vara kvar. ta bort mig. långt bort. nära er. var som helst funkar, bara inte här!


som ni ser på bilden är jag väldigt glad över att vara tillbaka

Av Emma - 6 februari 2008 11:06

En mormor bortskänkes pga att jag inte orkar med henne längre.

Hon är duktig på att laga mat och har gärna rent runt omkring sig. Så rent och så rädd för att det ska bli stökigt att barnbarn knappt får leka där (max gömma nyckel). Hon har alltid haft djur förr och  nu när hon är utan djur har hon blivit en plåga. Hon har också förlorat sitt körkort pga ålder. Så man måste åka att hälsa på henne, hon kan inte ta sig någonstans. Hon behöver hjälp med att handla en gång i veckan.


Hon saknar helt och hållet brist på andra människors känslor och säger precis vad hon vill utan att fatta att det kan såra. Hon är helt enkelt klumpig och dum i huvudet.

Hon ger presenter vid födelsedagar. Julklappar på julafton. 


Hon är oftast sur och grinig och inget duger någonsin åt henne.  Hon har tre barn. Ewa som är äldst, Maj mitten barn och Lena yngst. Och de kommer ungefär i den ordningen i hennes ögon. Favorisera är inget problem för denna människa. Även om Lena gör allt för sin mamma så är det oftast Lena som får ta mest skit också... :(


Hon är stolt över de människor som presterar något. De andra människorna kommer alltid vara lite sämre.


så hon skänkes gärna bort. Utan några som helst problem!!!!  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards