Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Emma - 4 februari 2010 15:28

Skulle en utav dem vara att jag önskar att mormor fick ett socialt liv.

Varje gång jag ser tanter/äldre damer som umgås blir jag nästan gråtfärdig och bara önskar att mormor kunde ha ett sånt liv.


Som när man ser att de sitter på ett fik och tar sig en fika, eller är ute och går i sin egen takt tillsammans.


Mormors sociala liv är hennes barn. En gång i veckan kommer ett utav hennes barn förbi och handlar med henne. That´s it!


Jag önskar att mormor hade modet att bjuda in en granne på fika. Att hon hade modet att laga mat tillsammans med en granne.


Enligt mormor springer man i gårdarna och skvallrar om man går och fikar hos någon. Det säger väl egentligen det mesta.


Jag tror mormor skulle må så mycket bättre om hon hade någon som hon kunde umgås med, spela kort med, dricka kaffe med.


 


Mormor när vi firade henne 2008-03-15, då hon fyllde 80

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards