Mitt liv som Emma

Alla inlägg under juli 2010

Av Emma - 20 juli 2010 07:48

Idag skulle älskade morfar ha fyllt år om han hade varit i livet.

egentligen minns jag inte så mycket utav honom, vi var ganska små när han gick bort. Tror att jag var max 10 eller så.


Det man minns var att han alltid var glad och att han alltid ville umgås med oss barn. Har jag fått för mig allafall.

Det är synd att han togs ifrån oss så tidigt, för gud va han hade tyckt om att vara med när allafall jag och Erik växte upp. Naturligtvis resten av barnbarnen också.


Men morfar var musikfantast och sjöng själv i manskör.


När jag spelade i Glamsta Brasset och jag och Erik i Söderhamnsblåstet hade han varit och lyssnat på oss väldigt ofta och varit stolt.


Han hade varit tokstolt över Erik och all musik som han skapat och varit och lyssnat som en galning precis som mig och mamma. Det kanske vi har efter morfar.


Jag vill tro det allafall


  

Av Emma - 19 juli 2010 21:30

Nu har jag målat om håret, ja färgat.

Ser ut som det blev svart i håret och blått på kroppen.


Ser nästan misshandlad ut på vissa ställen.


Kändes som att det var en lång kväll hemma trots att tåget kom sent.

Vi har tvättat, lagat med, färgat hår, diskat och det är då på ca 3 timmar. lite mer kanske.


Det är skönt när dagarna känns långa när man kommer hem till Erik, så det inte är att komma hem och sedan gå och lägga sig.


Hem, snart får vi ett gemensamt hem.

Även om han verkligen gjort plats för mig i det viktigaste nu dessa två månader, så känns det inte riktigt hem för mig. Det känns hem till Erik.


Jag längtar efter att få börja leva, i vårt gemensamma hem, och börja planera en framtid.

  

Av Emma - 19 juli 2010 20:03

Denna låten sjöng Erik och Cajsa för Daniel på bröllopsdagen! 

Fin cover på en fin bit


Av Emma - 19 juli 2010 07:54

Nu har jag försökt tapetsera om lite här i bloggen.

Jag vet inte vad ni tycker.

Jag försökte få den gamla designen, men jag kände inte riktigt att det blev 100% rätt.


Lämna gärna synpunkter, om det är ni stör er på som om ni typ får ont i ögonen eller nått.

  

Av Emma - 19 juli 2010 07:43

Grattis Världens bästa mamma och Daniel på eran Bröloppsdag!

       s

Av Emma - 18 juli 2010 07:30

Grattis Världens Bästa mamma på din födelsedag!

Hoppas din dag var en utav de bästa.


  

Älskade mamma!

Av Emma - 17 juli 2010 21:53

Att det aldrig känns som det ljusnar. 

Jag får så ont i kroppen när jag läser den här killens blogg så det är hemskt. Man vet inte hur man skulle kunna hjälpa.  Man vet inte om man skulle kunna hjälpa.


Men man vill på nått vis försöka! 

Av Emma - 17 juli 2010 19:36

Min bil så klart

Jag hade en omröstning som ni var väldigt duktiga att inte rösta på här.


bilen jag hade valt var Ford Focus

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards