Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Emma - 18 augusti 2011 21:40

haha när jag skrev i mitt förra inlägg att jag var missnöjd, kom Erik inom två röda och frågade: "vad har jag gjort nu då?". 


Som ni kanske vet håller jag på och försöker gå ner i vikt. 

Förra tisdagen hade jag gått ner ca 2,4 kg vilket är skitbra. 


Men jag märker att så fort jag kommer utanför mina rutiner som jag har på vardagarna så går det åt helvete. 

Vi var tex hos mamma och Daniel förra helgen och då blev det helt annorlunda. 

Det blir chips, massa bröd, oboy och sådant som jag försöker hålla mig borta ifrån.


Jag fattar inte varför det ska vara så jävla svårt att hålla sig till samma rutiner fast det är helg, eller om man säger fast dagarna inte ser precis likadana ut. 


Helgen gjorde ju förstås att jag gick upp de där 2,4 kilorna igen så nu får jag börja om och kämpa. Eller kämpa men att börja om igen på samma vikt känns så jävla onödigt. 


Jag måste sluta vara så jävla vek och stå på mig lite i denna sak också, som jag brukar göra i andra saker. 


Nu fåre vara slut!! 

Av Emma - 18 augusti 2011 21:34

Gud va duktiga familjen Bergström/Eriksson, framförallt Bergström har varit idag. 

Erik har städat hemma när han kom hem, verkligen välbehövligt. 

Jag hade tänkt att görat idag, men jag vaknade sent och så var jag så seg och trött, bortförklaringar kanske. Men så vare allafall. 


Jag började vika lite tvätt innan jag gick till jobbet, men hann inte klart så det har jag gjort klart nu när jag kom hem. 


Gud va jag längtar efter helgen kan jag säga. Ska bli så skönt att få hem Selma och även ska det bli tokkul att åka och se Dundertåget och Millencolin.


Har velat se Dundertåget igen sedan fiaskot på Maxim. 


Nu ligger jag i sängen och känner mig trött och lite missnöjd. 


Men det skriver jag om i ett nytt inlägg. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards