Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Emma - 21 augusti 2011 22:58

Helt sjukt att det redan är söndag kväll. 

Tycker att helgerna går oförskämt fort måste jag säga. Vore det någon ordning borde de vara minst dubbelt så långa så att man kanske skulle hinna känna av att det var helg. 

Kanske grundar det sig i att man jobbar till kl 20 de flesta fredagarna så att man inte känner att det är helg på fredagarna utan första helgkänslar blir på lördagen när man får sova hur länge man vill. 

Dock bra mkt skönare att jobba till 20 en Fredag istället för 22 som det var förr. Men det går väl tillbaka till 22 snart har jag en känsla av. 


Har bara haft trevligheter för mig i helgen allafall. 

Lördagen har ni koll på redan. 


Idag vaknade vi strax innan 10, kollade på en film, drog ner på stan och letade present till Maja som fyllde igår. 

Blev två par örhängen. 

Hon verkade gilla dom så det var härligt. 


Vi fick god fika och god mat i Holvarbo. 


Åkte förbi till Svärföräldrarna en sväng också innan vi åkte tillbaka hem. 

Pratade lite strunt. 


nu är vi hemma och sitter vid varsin dator, precis som det brukar sluta på kvällarna. 


Erik borde lägga sig snart eftersom att han skall upp kl 05 imorgon. 

Själv börjar jag inte jobba förens kl 16 så jag kan ju vara vaken hur länge jag vill faktiskt. 

Fast jag brukar gå och lägga mig i sängen när jag är trött. Brukar inte trotsa så mkt nuförtiden. 

Var nog mer förr man gjorde det tror jag. 



Annars har jag inte så mycket vettigt att skriva, som vanligt kan man tycka.

Tycker det är väldigt sällan jag skriver nått vettigt, mest bara onödigt svammel. 



Av Emma - 21 augusti 2011 13:40

igår var det äntligen dags för Dundertågen. 

Har sett fram emot det sedan i maj när jag fick biljetten av Ylva och Pelle. 


Så himla härligt att det var bra mkt ljud, dvs man hörde vad Strängen sjöng till och med. Inte illa ;) 


Vi såg även lite av DLK och även Bullet. 

Bullet var inte nått som fallar mig i smaken. 

Musiken är det absolut inte nått fel på, men sångarens röst, uhhh jag ryser. 


Sa till Erik att jag inte alls tyckte om när man sjöng som han gjorde. Då sa Erik att de antagligen försökte låta som AC/DC, så där fick jag klart för mig vad det är jag ogillar med AC/DC också. Rösten. 


Men sedan tyckte både jag och Erik att Bullets musik går lika dant hela tiden. 

Trummisen spelar samma komp, Gitarrerna låter lika i varenda låt, och man hör inte var sångaren sjunger, alternativt skriker. 


Men Dundertåget var grymma, så jävla nöjd är jag. 


Nu ska vi ner på stan och leta present till en liten flicka som fyllde år igår.

Av Emma - 21 augusti 2011 13:36

Ja det förra ni fick höra var ju att jag var besviken på mig själv. 

Så nu ska jag dela med mig att nu är jag stolt över mig själv. 


3 kg har jag gått ner ny hittills. Kanske låter mycket men då är det ju först de 2.4 som jag hade gått ner tidigare och sedan 6 hg då. 

Kanske inte mycket med tanke på vad jag vill gå ner. 

Eller jo det är det väl. Fan va man ska kasta skit på sig själv. 


Det är skitbra Emma kämpa på, fan va bra du är. 


Nästa söndag kommer det vara minst 1 kg till som jag gått ner. 

Heja heja heja!! 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards