Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Emma - 31 augusti 2011 20:41

Jag vet inte om jag är lite udda eller om det är fler som gör som jag. Men here is the deal. 


När det är ett rödljus och man trycker på knappen, det har inte slagit över till varken rött eller orange ännu och det åker en bil men sedan ser man att man skulle hinna över. Skulle då gå då eller skulle du vänta på att den gröna fina gubben kom upp? 


Jag väntar på gubben. 

Jag tror att om jag själv körde bil, skulle jag tycka att det var så fruktansvärt frustrerande om någon går över vägen innan det blivit grön gubbe och sedan trycker på knappen. 

Dvs att bilarna måste stanna trots att ingen går över. 


Visst händer det att jag också ibland kutar över trots att det är bilarna som får åka. men då brukar jag vara på gränsen att kissa på mig. 


Så hur brukar ni göra? 

Brukar ni kuta över så fort ni får chansen och ändå trycka på knappen, eller brukar ni stå och vänta på den gröna gubben? 


   

Av Emma - 31 augusti 2011 20:34

Ja hur ska man nu göra, ska man ligga i sängen som är obÄddad med smutisga kläder? 


NEJ NEJ NEJ NEJ! 


Gud va jag tycker det är äckligt när man gör så. 


Jag brukar alltis lägga på täckerna över hela sängen om man skall lägga sig där när man har kläderna på sig! 

Jag har föreslagit flera gånger att vi skall köpa överkast men nej nej, det är så onödigt. 


Okej har jag då sagt och bett Herr Bergström om att lägga över täckerna på sängen innan man lägger sig med kläderna på. 


Oftast har det funkat och igår funkade det inte. 


Jag blev skitledsen, för jag bad honom att flytta på sig, och då bara kollade han på mig och skrattade. Dvs gjorde ett val att ligga kvar trots att han vet att jag verkligen ogillar det. 


Man kan om man vill kalla det att överreagera, men jag blir sjukt ledsen och började gråta. 

Kändes som att jag var tillsammans med en trotsig tonåring helt plötsligt. 

Och när jag speciellt bett honom att inte göra på detta viset så tyckte jag att det var jävligt taskigt gjort. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards