Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Emma - 29 augusti 2011 22:24

imorse när jag vaknade och stack ut huvudet genom balkongfönstret tänkte jag: oh en varm dag.

man såg att det hade regnat under natten men att solen försökte ta sig fram.

detta gjorde att jag tog på mig sandaler, shorts och en tunnare sommartröja. för inte tänkte jag gå och svettas under dagen inte jag brukar vanligtvis vara väldans duktig på att avgöra när det är shortsväder och när det är byxväder, ja förutom idag.

när jag hade fått lunch kl 14 och skulle gå för att köpa mig nått att stoppa i magen öste regnet ner. blöta fötter, frusna ben och armar fick jag tag på mig lunch och Andrea sin efterrätt.

satte mig i lunchrummer och åt, tänkte inte så mycket på de blöta fötterna som visserligen torkade fort i de öppna sandalerna, som fötterna glidit omkring i under lunchjakten på stan.

kvällen på jobbet fortsatte utan större bekymmer och snart var klockan 20. äntligen skulle jag få gå hem, träffa Erik, gosa med Selma och ta mig en dusch.

himlen var lite blå, man anade solen bakom några moln. men värmen?

den finns inte mer. nu är det dags att ta fram mössa, vantar och halsduk. värmen är borta, kanske kan vi uppleva någon dag med höstvärme. men sommarvärmen som knappt visat sig under sommarmånaderna kan vi inte längre hoppas på.

Välkommen hösten, hoppas du kommer ge mig mycke blöta fötter, många röda löv på träden och lite rönnbär.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards