Mitt liv som Emma

Alla inlägg under januari 2010

Av Emma - 13 januari 2010 20:40

Shit va tiden går fort,  3 Veckor blir dom imorgon.

Här kommer lite nyare bilder på de små sötnosarna.

 

Orup

Från vänster: Api, Agnes, Tove och Orup

 

Tove och Api

   

Api och Agnes

Api och Agnes

 

Tove och Agnes

   

Från vänster: Api, Tove, Agnes och Orup.


Dom är mycket mer nyfikna nu, kan stå upp på alla fyra tassarna utan att ha magen i golvet. Går, lite smått, men vinglit.


Öronen är inte längre som små streck utan riktiga kattöron.

Så söta!

Av Emma - 13 januari 2010 17:51

En dag närmare Lördag är allt jag har att säga.



Och ett kort som mamma hade på sin kamera kan ni också få se.


 

En galen kattmamma! Men världens bästa kattmamma!

Av Emma - 12 januari 2010 19:11

Tycker det är svårt att komma på rubriker till alla inläggen. Nu var det ju otroligt innehållslöst.


Dagen har gått bra, vaknade dock på tok försent, och kom ändå i tid. Tack Bea.


Dagen i sig gick rätt sakta, sånt är bra drygt ändå. Man vill ju att dagarna på jobbet ska gå fort så man får gå hem. Även fast jag trivs på jobbet, vill jag inte vara där mer än nödvändigt.


Älskade mamma bjöd på lunch idag med på CFL. en jättegod kycklinggryta serverades. Det var antingen kycklingen eller raggmunk. Inget svårt val för mig.


Ja så mycket vettigt hade jag att skriva.


Längtar till Lördag. Hoppas veckan bara springer iväg!


Av Emma - 11 januari 2010 20:51


har lyssnar på denna 7 gånger i rad nu, vilken härlig version. Jag tycker inte om orginalet.

Av Emma - 11 januari 2010 14:46

Den här minen ser jag ofta hos Axel när jag pratar med honom. Oftast när jag gör mig till och pratar om galna saker. Jag kallar den minen, dumförklaraminen. När man ser den i Axels ansikte, vet man att han dumförklarar en!


Världens bästa Axel. Gud va jag älskar honom!


 

Av Emma - 11 januari 2010 13:59

Imorse ringde Bea och väckte mig. Till hennes glädje verkade det som. Hon hade skickat sms och frågade om jag var vaken.

Hon fick inget svar.


Hon skickade ett till sms och skrev "om du inte svarar inom 5 minuter ringer jag. Hoppas jag får ringa!" Det brukar oftast vara jag som ringer och väcker henne, så hon fick göra jobbet denna dagen.


Hon ringde jag vaknade, jag kasta mig i duschen och kände en stor illamående känsla. Kändes som att hela magen skulle vändas upp och ner på mig och sedan började allt i huvudet snurra runt. Helt sjukt.

Ringde upp Bea och sa att du, jag kommer inte till jobbet, känns som att jag ska kräkas vilken sekund som helst och allt bara snurrar runt. Jag går och lägger mig.


Jag la mig, vaknade runt 11 och nu är allt snurr och illamående borta, fattar inte vad som hände.


Nu känns det onödigt att vara hemma när man inte känner sig dålig. Men men, det hade ju lika gärna kunnat vara magsjuka. Skönt att det inte var det dock.


Saknad.

Av Emma - 10 januari 2010 21:23

Lördagen började med att underbara Miss D kom på besök, massa snack i koder för att hennes lillasyster inte skulle fatta allt för mycket, och så blev det förstås kaffe.

Hon var snäll och klippte mina toppar, det var välbehövligt.


När det var gjort blev det till att städa lite grand, dammsuga, torka golv och diska.

Skönt att ha sånt gjort när en ny arbetsvecka kommer tycker jag, så att man slipper tänka på allafall dammsugning och att torka golv.


När det var klart var det ju dags för en dusch, är lägenheten ren vill jag vara ren.


Åkte med Mamma, Daniel och Axel till Anita, (Cajsas mamma), för att fika och träffa Erik och Cajsa en sista gång innan de åkte tillbaka till Värmland.


Mamma och C/O följde med hem till mig och gosade på lite kattungar (misungar). Dom växer så det knakar. Nu ser deras öron ut som öron och ögonen är öppnade. På torsdag blir de tre veckor, tiden går fort.


Sedan runt 22 kom det jag hade längtar efter hela dagen, Erik. Inte bror Erik utan en annan Erik. Även han en underbar Erik fast på en mängd andra sätt. Gud så jag tycker om honom. Kan inte riktigt förstå att allt känns så himla bra.


Vi gick och la oss tidigt, då den stackaren började jobba kl 06 på lördagsmorgonen.


Vaknade rätt tidigt och låg och pratade en del. Runt 11 vaknade vi för andra gången och klev upp. Gröt kokades och käkades.


Vi gick på Alen för att handla hem lite råvaror som behövdes till Lasagne eller hur det nu stavas.


Vi kollade även på en väldigt bra film som heter Reign Over Me, en väldigt fin film tycker jag.


Har haft en otroligt mysig helg som tillbringats med en otroligt mysig människa!


Nu är det snart slut på denna dagen med, måste dock upp till tvättstugan och hämta ner tvätten.

Men annars är det snart slut.


Av Emma - 10 januari 2010 18:51

Nu har jag och Erik lagat mat. Mest Erik, blev väldigt gott. Och det är alltid godare när man har bra sällskap.


Lasagne, blev det! Som sagt, väldigt gott.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards