Mitt liv som Emma

Alla inlägg under januari 2010

Av Emma - 3 januari 2010 12:27

I hate it!
Min torktumlare här i tvättstugan hatar mig! Den stänger av sig hela tiden så jag måste gå upp en gång i timmen för att knäppa igång den igen.
Sedan vet jag inte om den stänger av sig efter 10 minuter eller 3 minuter, jag har inte ork till att stå och vänta på att den skall stänga av sig.

Tvättade mellan 16-22 igår, och vissa plagg var inte torra när jag var klar! Så nu tog jag en tvättid idag med mellan 11-13 så att jag kunde torka det som inte blev torrt.

Ska ta och gå upp snart och kolla om det kan vara klart.

Idag är det vika-tvätt-dag här.

Och jag tänker vika tvätt och lyssna på massa bra musik som Flaming Thyr And The Molotov Cocktail Band, Dropkick Murhpys och Hoffmaestro And Chraa. Ja sådana band som får det tråkiga att bli skitkul!

Av Emma - 2 januari 2010 17:21

Man gör vad man behöver för att finna det man söker!


Tyckte det var kul att en gubbe på 52 söker en tjej. allafall i mina öron då en tjej är mellan 0-30 år, sedan övergår man till kvinna!

 

Av Emma - 2 januari 2010 16:00

Kommer ni ihåg det här inlägget?


Jag har hittat de två favoritlåtarnas texter. Jag har suttit och sjungit på dem nästan hela dagen, ja inte hela dagen men sedan mitt nyårsällskap åkte hem allafall.


Tänkte att även om ni kanske tycker det är drygt, så tänker jag klistra in de två här.



Panic Street.


We all remember me talking ´bout this celtic saturday night.
But in that case you recongnize something melt.
It´s funny how some things can strike twice
When some poor people aint havin´ none.
So anxious, so curious and so glad to see you here.
But think first then turn the key.
You will always wound someone.

What are we reaching for? Why do we try?
When we all knows good times never last it can only be replaced.
Why are we leaning out over the railing?
Do you really think that your blueeyed truth is beyond
This overwhelmed panic street.

Are days running by? I think the time must have stoped.
Are you avoiding me or are you running late?
Hey background girl you remember we where pushed to the edge.
Why keep something up who would make the world wounded.
So anxious, so curious and so glad to see you here.
But think first then turn the key.
You will always wound someone.

What are we reaching for? Why do we try?
When we all knows good time never last it can only be replaced.
Why are we leaning out over the railing?
Do you really think that your blueeyed truth is beyoud
This overwhelmed panic street.



Bal


Insecure. He's acting hard to get.
Bet very sure that she is his best bet.
As a little child he used to watch the mountaind touching the sky.
But one day a bit to early he thougt that he was ready to fly.

He fell in love with love. He fell in love with love. Just watch him go.

She was sure suprised when he acted that way.
But then she realised that the red had turnden to grey.
A a little girl she used to kiss her brother for he's first day at school.
She was dancing in the sunset without breaking the rule.

she got sick of love. She got sick at love.
She's watches him go.

But don't you think they can meet at half?
she could tell you how she feels!
Or will those words take another turn out of it?

He fell in love with love. She got sick of love.
He fell in love with love. She got sick of love.

Just watch them Go



Jag ska försöka hitta nått bra sätt så att jag kan spela upp den för mina kära bloggläsare också. Men än så länge får det räcka med texterna.


Nu har jag varit upp och lagt i en tvättmaskin. Hade tydligen två fulla ikeapåsar med tvätt. Fattar inte hur det hände dock, jag som tvättade för bara någon dag sedan.


Hittade massa tvätt i en byrålåda, man vara det som kallas snabbstädning.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards