Mitt liv som Emma

Alla inlägg under februari 2011

Av Emma - 19 februari 2011 14:42

  

Paket som ska ges bort ikväll

Av Emma - 18 februari 2011 14:50

Det är också nått vi brukade göra när vi var små, trotts att vi hade äppelträd på vår egen tomt. 

Stulen frukt är den bästa ;)


Vi brukar nästan alltid rikta in oss på en granne, Andreas och Thomas farmor/mormor. För hon hade annat också, typ plommon och sånt. 

men hon blev rätt sur när hon kom på oss ;)

Av Emma - 18 februari 2011 02:53

Kom precis på nått mer vi gjorde. 

Man tog en toarulle, satte en balong (ouppblåst) på ena enden och tejpade fast (har jag för mig, rätta mig om jag har fel).

Sedan stoppade man i en ärta så den hamnade bak i balongen och sedan hade man en ärtskjutare. 


Eller var det ärtrör man hade? 

hmm, nu blir jag osäker :P 


Men nått med ärtor var det allafall! ;)

Av Emma - 18 februari 2011 02:42

Nu känner jag för att skirva ett långt, känslosamt inlägg. 

Men jag kommer inte på nått att skriva om. 


Det där en om dagen gick ju helt åt helvete allafall. 


Jag och Erik diskuterade "spejning" idag. 

Ni vet, när man smyger på en annan familj, kollar in genom fönstren och bara övervakar dem typ. 

Detta gjorde vi när vi var små, oftast hela familjer. 

Det var ett plus i kanten om man gjorde ett satyg utan att familjen man spejade på märkte det. 


Vi blev utsatta för under December månad ett år att en familj kom och kapade av toppen på vår utegran, det fixade vi med att tjepa med orange tejp. 

Vi skottade igen alla ingångar hos en familj en gång. Vet dock inte heeelt säkert om det var alla ingångar men jag tror det. Garageport, vanliga ingången, ingången på utsidan. 


Vi var smartaste familjen för vi skaffade oss en sådan där rörelselampa. Så när någon gick ute på gården tändes den, BUSTED! 


Kommer ihåg att vi kom på en familj som hade såg med sig en gång, kanske var det då dags ännu ett år att försöka kapa granen. 


Glamsta var the place to be. Där sakerna hände. 

Hamre var lite utanför ;)


Hatch vet jag inte om vi använde så mycket. 

Jag vet inte heller om det stavas sådär. Men det var som små oranga stela klumpar som man kunde hitta på inhägnader för hästar, kossor eller helt enkelt inhägnader. Detta använde man med björntråd och fäste vid ett fönster, tog hatchet och strök över tråden. Det gnisslade. 


Tror vi använde mest frigolit. 

Det bara fuktade man och gnussade mot fönstret och det gjorde ifrån sig ett väldans oljud. 


Gör ungar såndant nu förtiden? 


Lätt att jag vill speja med mina barn när jag får några!

Jävlar vad grantoppar vi ska såga ner. 



Pappa, du som har minnet i behåll, vad gjorde vi mer för satyg? 


  

Av Emma - 17 februari 2011 22:20

Någon som har en sådan här blomma? 

Hur ofta ska man vattna dom? 

Jag ser att det står att man skall vattna rikligt. 

Vi vattnar våra blommor en gång i veckan. 

Och precis den dagen när vi skall vattna ser den ena död ut nästan, och när den får vatten står den upp igen. 


Kan det vara för att man har den ståendes i fönstret? Det står ju också att den skall vara i skuggan, kanske borde flytta den.

Av Emma - 17 februari 2011 21:12

För någon månad sedan trodde jag att jag kompletterade min Harry Potter films samling. 

Det visade sig när jag kollade på alla från början till slut att det hade jag inte alls gjort, vilket hopp det blev helt plötsligt. 


Nu ikväll kommer Erik och säger att han beställt den till mig, jag var och letade efter den på hemmakväll här i Gävle men dom hade den inte. 


Jag blev tokglad. 


Sådana små saker i vardagen tar jag hellre istället för alla hjärtans dag. 


Tack älskade! 

Av Emma - 16 februari 2011 15:22

Dumt att det inte går att få en tidigare läkartid än den 28 februari

Av Emma - 15 februari 2011 22:11

Jag planterade om lite utav det jag sådde i växthusen. 

Det börjar ta sig väldigt fint tycker jag. 


Dock var jag en aning dum i huvudet som inte skrev på krukorna vad det var jag planerade där. 

Jag har ingen aning :P 


      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards