Mitt liv som Emma

Alla inlägg under februari 2011

Av Emma - 4 februari 2011 22:35

tydligen så har jag hoppat över att skriva någon dag (oväntat, not), men jag får väl ta två punkter idag helt enkelt, sedan tror jag är i kapp. 

då börjar jag med den första som jag har missat, what is love?


Kärlek tycker jag kan vara väldigt mycket, det behöver inte vara i ett förhållande kärlek kan uppstå, men det är väl oftast det man tänker på  tror jag. 


Jag känner kärlek för vänner, föräldrar, syskon, partner, andra släktingar, djur. 

Sedan finns det små saker som gör att man känner extra mycket kärlek.

Som typ:

- Frukost på sängen

- Kaffe som man inte bett om men är toksugen på

- Att se den man lever med och ens familj komma överens

- En kram som man inte bett om men som man verkligen behövde

- Att slippa diska


Ja det är väl vad jag kommer på just nu känns det som. 

              

Av Emma - 2 februari 2011 21:47

Kaffe

Kalla köttbullar

Kaffe

Kaffe

Gräddstuvade morötter, vitkål och blomkål med Isterband. 

En bit chokladtårta med vispad grädde och bär. 

Av Emma - 2 februari 2011 00:08

Precis som jag minns det borde inte Sten Frisk få heta Frisk!

Av Emma - 1 februari 2011 22:51

Saknar du någonsin någon som finns i din närhet? 

Säg att du och din partner har distansförhållande, saknar du personen trots att de är i din närhet just då?


När jag och Erik hade distans så brukar jag alltid på söndagarna börja sakna honom. Han tyckte förstås att jag var knäpp, eftersom att vi inte hade lämnat varandra ännu. 

Men jag visste hur jag skulle känna, hur jag skulle må.

Hur bra jag mådde när han var i min närhet så redan innan han hade åkt började jag sakna honom och längta efter att så träffa honom nästa gång. 


Likaså som när vi hade korvfesten här för Erik. 

Jag började sakna alla innan de ens hade åkt. 


Likaså när Mamma och Axel var här i Helgen så började jag sakna mamma och Axel innan dom ens hade klätt på sig för att åka. 


Är jag helt knäpp?


                             

Av Emma - 1 februari 2011 19:54

Min mamma heter Lena. 

Hon är den bästa mamman man kan ha. 


     



Min pappa heter Sven-Erik, men kallas för Kalle. 

Han är den bästa pappan man kan ha. 


    


Mina föräldrar är skilda, sedan sommarlovet mellan 8:an och 9:an för mig. 


Jag anser att jag har haft den bästa uppväxten man kan ha.

Vi hade inte obegränsat med pengar, vi fick inte allt vi pekade på.

Men om jag skulle växa upp en gång till skulle jag vilja ha det precis som jag hade det. 


Vi umgicks med varandra, spelade kort, spelade spel.


Jag skiter i utlandsresor, nya kläder, dyra leksaker. 

Men jag vet att mina föräldrar älskar mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards