Mitt liv som Emma

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

110819 - Hustankar

Av Emma - 19 augusti 2011 13:16

Erik frågade mig för några dagar sedan när vi låg i sängen vad jag skulle välja av följande alternativ: 

Ett hus som är nyrenoverat, men kostar mer att köpa, eller ett hus som man behöver renovera men är billigare att köpa. 


Jag började fundera lite och kom fram till följande: 

Om huset är nyrenoverat och faller mig i smaken dvs att man inte känner att man behöver ändra nått utan att man känner sig som hemma så fort man sätter fötterna innan för dörren hade jag valt det. 


Om man skulle köpa det som behövs renoveras så behöver man då också har ekonomi till det. 


Jag hade valt det huset som var renoerat och föll mig i smaken eftersom att man spar tid och man skulle säkert komma upp i samma kostnad om man köpte det billiga huset om man sulle renoera själv. 


Erik valde precis tvärtom så vi låg och diskuterade lite kring det men la det sedan på hyllan. 


Igår la Erik ut en länk på FB på ett nyrenverat hus som han tyckte var jättefint, då svarade jag naturligtvis med min mest ironiska röst jag kunde hitta: "nej det där går inte för det där är nyrenoverad och faller dig i smaken, det kan man inte köpa. Man måste ta ett billigt hus och renovera själv för man skall alltid behöva renovera om, det går inte att hitta ett hus som faller en i smaken på en gång". 


Erik kom krypandes och sa: "Kan man inte få ändra sig?"


Vad hade du valt? Ett som redan var ditt drömhus som du inte behöde ändra nått på eller ett hus som du kunde göra till ditt drömhus? 

 
 
Ingen bild

pappi

19 augusti 2011 13:32

ett hus som är renoverat
är ett skit o rusta de blir dyrare än man tror
med ett "färdigt " hus får man tid till annat

 
Ingen bild

Helena

19 augusti 2011 17:53

Om det verkligen skulle bli samma summa i slutändan så skulle jag självklart välja det färdigrenoverade huset (eller varför inte nybyggt!). Men oftast så blir det nog ändå billigare om man renoverar själv (beror ju på vad som behöver göras iofs). Men fan va drygt det är att renovera! Är apless på det, det tar en jävla massa tid.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 mars 2012 18:25

Om någon motförmodan missat det så har jag en ny Blogg nu. Jag ledsnade på att Bloggplatsen sagt att det skulle komma en Bloggapp enda sedan oktober 2011 och när jag i januari 2012 ledsnade så hade det ännu inte kommit någon app. Tacka vet jag ...

Av Emma - 26 december 2011 11:00

jag hatar att se över min ekonomi efter julen!  Den suger alltid!  Jag hatar att jag har massa saker som jag skulle vilja skaffa till hemmet men inte har råd.    ...

Av Emma - 21 december 2011 04:48


jag har suttit och kollat på bilder på mig själv för att se om jag ser på mig själv att jag gått ner i vikt och då slog det mig att jag tror jag trivs bäst i brunt hår. Men jag vet inte heller.  Men det känns som att jag passar bäst i det, vad säge...

Av Emma - 21 december 2011 04:27

vart sjutton är alla mina plåtbrukar? Kikade på mina bilder som jag laddade upp vid den här tiden förra året och jag har fasen bara två burkar kvar!          ...

Av Emma - 21 december 2011 04:12

Usch!  Inte nog med att jag har haft magsjuka sedan i söndags så kan jag inte somna inatt.  Har kräkts och varit dålig i magen, men idag skall jag iväg och jobba, äntligen!  Avskyr att vara hemma, måste få min dagliga dos av Andrea, ungefär som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards