Mitt liv som Emma

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

110825 - tänder

Av Emma - 25 augusti 2011 21:26

jag har haft räls en gång i tiden, både uppe och nere.

känns som att det var ganska länge sedan så när tandläkaren frågade mig igår när jag fick tandställning kunde jag inte svara.
hon frågade även varför jag fick det även där hade jag ingen aning men förklarade hur mina tänder en gång i tiden såg ut och då förstod hon att det var pga att jag hade snea tänder tidigare.

i allafall så efter att jag tog bort rälsen fick jag en liten ståltråd bakom tänderna, både uppe och nere. det har varit relativt smärtfritt förutom den gången jag drog bort ena tråden och kastade ner den i källartrappen hemma hos mamma.

dock så kan det ju hända att det lossnar lim på dessa trådar, vilket gör att det skaver mot tungan.

i måndags tog jag mig en hårdbrödmacka innan jag skulle till jobbet och helt plötslit sa det bara knak och nått kändes välidgt underligt mot tungan. då hängde halva tråden uppe ner så när munnen var stängd hade jag en ståltråd rakt ner på tungan, så jag slet ut hela.

det brukar inte hända att en sådan stor bit lossnar men när mindre bitar lossnar brukar dom bara limma tillbaka skiten. jag kanske lagt ner 1200:- per år på att limma tillbaka denna jävla tråd sedan dess att man fick börja betala för att gå till tandläkaren.

så ni kan förstå att jag blev glad när dom tyckte att jag nu skulle slippa denna tråd och istället få en plastskena att ha enbart på nätterna. detta kostar dock lite mera att skaffa men och andra sidan håller den hela livet.
imorgon ska jag hämta den.

annars var det väldigt lämpligt med tandställning.
jag kommer ihåg att jag ibland när jag var iskolan och tyckte det var pest och pina brukade ha sönder nått med flit för att få slippa skolan bara någon timme.

flåt mamma och pappa som var tvungen att vara borta från jobbet för att köra mig till tandläkaren.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 mars 2012 18:25

Om någon motförmodan missat det så har jag en ny Blogg nu. Jag ledsnade på att Bloggplatsen sagt att det skulle komma en Bloggapp enda sedan oktober 2011 och när jag i januari 2012 ledsnade så hade det ännu inte kommit någon app. Tacka vet jag ...

Av Emma - 26 december 2011 11:00

jag hatar att se över min ekonomi efter julen!  Den suger alltid!  Jag hatar att jag har massa saker som jag skulle vilja skaffa till hemmet men inte har råd.    ...

Av Emma - 21 december 2011 04:48


jag har suttit och kollat på bilder på mig själv för att se om jag ser på mig själv att jag gått ner i vikt och då slog det mig att jag tror jag trivs bäst i brunt hår. Men jag vet inte heller.  Men det känns som att jag passar bäst i det, vad säge...

Av Emma - 21 december 2011 04:27

vart sjutton är alla mina plåtbrukar? Kikade på mina bilder som jag laddade upp vid den här tiden förra året och jag har fasen bara två burkar kvar!          ...

Av Emma - 21 december 2011 04:12

Usch!  Inte nog med att jag har haft magsjuka sedan i söndags så kan jag inte somna inatt.  Har kräkts och varit dålig i magen, men idag skall jag iväg och jobba, äntligen!  Avskyr att vara hemma, måste få min dagliga dos av Andrea, ungefär som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards