Mitt liv som Emma

Alla inlägg under september 2010

Av Emma - 26 september 2010 13:25

Jag känner mig så jälva fjantig. 


Erik är borta nu i en vecka och skall vara djurvakt hos sina föräldrar då de åkt till Tyskland i en vecka. 

Så Erik kommer vara i Östervåla hela veckan med början från igår. 

Och jag hatar det. 


Och det jag hatar mest är hur jag reagerar. 


Börjar gråta så fort jag tänker på att han inte finns nära. 


Jag känner mig som om jag vore i det första förhållandet jag hade och man började gråta för att man skulle vara ifrån varandra i kanske en dag. 


Jag hatar att vara såhär känslig. 


Va fan en vecka är väl ingenting egentligen, men när man har träffat varandra varje dag i fyra månader känns det ändå rätt jobbigt att vara ifrån varandra. 


Jag började sakna honom redan innan han hade åkt, för att jag visste att han skulle åka. 


Mamma och Daniel föreslog att jag skulle vara hos dem denna vecka. Så snabba ryck blev det att packa en väska med kläder och åka till Trönö. 



Skönt att ha lite sällskap.


Jag hoppas denna vecka går fort så att fjortisemman kan försvinna och jag kan bli samma coola, hårda människa som jag är ;)


Men tala om inte detta för någon är du snäll ;)

Av Emma - 22 september 2010 20:37

Jag är så jävla less på att vara dålig nu. 

Tycker att det borde ge sig någon gång. 


Kräkfri idag än så länge, så nu är det typ 24 timmar sedan, och enligt "lagen" smittar maksjuka upp till 48 timmar så för att vara schysst mot mina medmänniskor på jobbet bör jag vara hemma imorgon också. 


annars blir det kanske världens epidemi på jobbet. 


Men fan så less jag är på att vara dålig. 


Av Emma - 22 september 2010 18:06

Eriks leverans ifrån ginza gör att jag klär på mig en huvtröja, går ut på balkongen, stänger dörren, tar på mig hörlurar och höjer så mycket det bara går, och försöker bli av med illamående känslan jag fick av att höra det. 

Av Emma - 22 september 2010 17:29

Nu har jag och Erik snart varit sambos i 4 månader. Känns som att det är längre men det är det inte. 


Vi har hittills aldrig bråkat om disk, matlagning, tvättning, städning. 

Vi har väl helt enkelt aldrig bråkat om saker som rör hemmet. 


Men det kanske har att göra med att redan innan vi flyttade ihop satte jag ihop några grundregler: 


  • Den som lagar mat slipper disken
  • Tvättning och städning görs gemensamt. (Har dock oftast blivit han som både tvättar och städar, medans jag då viker tvätten). 

Jag tycker att det passar oss. 


Vi har även en regel som säger att vi inte skall gå och lägga oss arga, sura eller på nått vis irriterad på den andra utan saker och ting skall pratas igenom på en gång, förutsatt att det finns möjlighet till det. 


Jag menar om nått händer när man kanske är borta eller så, skulle jag väl inte börja diskutera med Erik då, utan vänta tills man blev ensamma. 


Det känns nästan lite overkligt att vi ändå varit tillsammans så pass "länge" och inte haft nått bråk ännu. Bråka brukar man ju göra var och varannan vecka, allafall jag i mina tidigare förhållanden.


Visst har vi haft diskussioner, men vi har väl aldrig blivit osams, allafall inte i mitt tycke. 


Har ni några knep för att få förhållandet att funka utan massa bråk?



     

Av Emma - 21 september 2010 18:06

  

Mys med Selma

Av Emma - 21 september 2010 17:07

Jag tycker att den människa som våldför sig på nått vis mot ett barn förtjänar att dö, fort! 

Av Emma - 21 september 2010 17:04

Jag vet faktiskt inte. 

Kommer inte ihåg om jag ramlade omkull nått i vinter, jag vet dock att jag var på väg att ramla mååååånga gånger. 


Tror att den senaste gången jag minns var dagen före julafton år 2009. 


Jag och Maj skulle ner på stan och göra sista minuten shopping, kliver ur bilen, tänder en cigg och vips så ligger jag på backen. 

Av Emma - 21 september 2010 17:02

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards