Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Emma - 4 april 2011 21:30

Idag fick jag hem lite böcker som jag hade beställt. 

Dessa beställde jag, Har ni läst någon av dem och är den bra? 


          

     

Av Emma - 4 april 2011 20:47

Gud va bra man känner sig när det är ordning i köktet. 

Och speciellt när man fixar det direkt efter man har ätit. 


vi diskade undan alla kastruller, stoppade ner i diskmaskningen, körde igång den, tog oss en varsin kaffekopp, spelade mario kart och när mario kartet var färdigspelad var diskmaskningen klar att plocka ur. 


så nu är den urplockad, och nytt är i ställt, dock är den inte full men det finns inge disk på diskbänken och eriks matlåda är gjord. 


Fan så skönt det är! 

Av Emma - 4 april 2011 18:17

Tydligen blev kycklingen det godaste jag gjort. 

jag hackade den, kryddade med vitpeppar, salt och vitlökspulver. 

Stekte, och när jag trodde att den typ var nästan genomstekt hällde jag på lite vatten och i med en grönsaksbuljong så att de fick koka sig klart. 


Till det blev det kokta morötter, currysås och grönsallad. 


Jag tycker att det är rätt svårt att lyckas med egen currysås, men denna gången blev den väldigt bra. 


Tog två hönsbuljonger, 6 dl grädde som kokade upp, i med curry efter behag och sedan redningen blev som vanligt Philadelphila ost som jag aldrig vet hur man stavas. 


Mätta blev vi allafall och det är väl huvudsaken. 


Av Emma - 4 april 2011 14:38

allvarligt, kyckling är nog det svåraste i matväg att få till, och få till det gott!

Jag tycker alltid att det blir så torrt och tråkigt när man gör kyckling. 


Kan ni vara snälla att skriva den godaste kycklingrätten ni brukar göra? 



Av Emma - 4 april 2011 12:49

Har bytt omröstning också.

Kanske var dags med tanke på att den förra handlade om julen :P

 

Av Emma - 4 april 2011 12:41

Nu har jag gjort om lite här, ny bakgrund och nya färger på texten. 


Är det nått som gör ont i ögonen? 

Är det jobbigt att läsa?


Ge mig feedback så jag kan göra om, om det är nått som inte är bra för er läsare! 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards