Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Emma - 6 april 2011 22:48

Efter ca 1,5 år märkte Erik att jag inte höll besticken normalt. 


Man "SKA" hålla gaffeln i vänster hand och kniven i höger, men jag gör tvärtom, kanske natruligt eftersom jag är Emma-tvärtemot. 


 


Jag förtjänar nog lite mobbning från Erik på det med tanke på hur mycket jag pikat honom för hur han håller sina bestick. 


Men, hur håller du dina? 


Håller du gaffeln i höger eller vänster hand? 

 

Av Emma - 6 april 2011 22:24

Man hinner ju tänka rätt mycket när man är hemma med semester. 

Mitt senaste tänk är hur vi skall göra om i hallen som jag pratade om här.


Jag skulle vilja få in det skrivbordet, sätta en hylla lite längre upp som man kan ställa skrivaren på och även tidsskriftsamlare för räkningar och dyl. 

Små korgar för annat skrot som internetbankdosor, pennor och sånt. 


Sedan på hyllan skulle jag vilja sätta sådana här, två stycken på hyllan. 


 


Jag väntar väl egentligen bara på ett godkännande. 


Känns bara dumt att ha ett stort skrivbort när man har en varsin pytteliten dator.  

Av Emma - 6 april 2011 19:27

Äntligen har jag fått höra på Powerdust, har haft den i huvudet i säkert en vecka och gått runt och sjungit på den. 


Så nu sitter jag och lyssnar på Rapid Action och Good Sons Of Quade. 


Får se vad som händer resten av kvällen.

Selma ligger ute och jäser på balkongen och Erik duschar. 


Själv har jag under dagen sprungit på toa, vikt tvätt, diskat, lagat mat, fixat undan mat, plockat ur diskmaskinen, spelat Mario Kart och kontrollrakat Eriks huvud. 


så det känns väl egentligen som att min dag är klar. 


Såg nått mindre kul på FB också idag. 

Av Emma - 6 april 2011 19:00

Nu kanske ni tänker, fan inte ännu en matblogg, hur många sådana finns det inte? 


Jag fick bara ett ryck att lägga upp det jag ätit denna vecka och nu har jag gjort det. 


Annars har jag märkt att jag oftast får mina bloggidéer när jag står i duschen. 

På vilket e i ideer skall ´ vara? 


Jag hade en idé (måste vara första eller hur?) när jag stog i duschen att skriva om barndom och hur viktigt det ändå är att man känner att föräldrarna bryr sig i det man själv gillar att göra på fritiden, men jag tappade bort det, kanske kommer tillbaka om jag duschar. 


Ibland så undrar om jag tänker saker eller om jag säger saker. 

Jag har märkt några gånger när jag tror att jag går och tänker på en sak att jag faktiskt säger det högt. 


En morgon gick jag och tänkte på en låt, och sedan började Erik sjunga på den. Då sa Emma, häftigt den där låten tänkte jag på nyss. 

Då sa Erik, vaddå tänkte du sjöng på den. 


Brukar ni ha monologer i erat huvud med er själva? 

Av Emma - 6 april 2011 18:55

Idag gjorde jag Stuvade morötter och falukorv till middag. 

Nått som vi äter ca en gång i veckan efter att jag gjorde det hos mamma för kanske en månad sedan. 


Morötter i, i en kastrull med mjölk och grädde. 

 

I med kryddor, jag använder dessa:

Idag hade jag även i lite persilja i slutet.

Låt koka tills morötterna typ är klara och då slänger man i lite redning i form av:

Sedan är det bara att käka.


Nu glömde jag ta ett kort när det låg fint på tallriken, men ni får ett kort på't allafall!

     

Av Emma - 6 april 2011 14:40

Igår gjorde jag LCHF-pannkakor till mat. 

Jag tycker dock inte om att göra dem så ofta då de är så dryga att steka. 

Men jag fick en uppenbarelse som jag testade igår, och det var att köra dem i våffelgärnet. Och det gick mycket snabbare och blev minst lika gott som pannkakorna. 


Första blev lite misslyckad och svämmade över kanten på våffeljärnet, men sedan så fick man in tekniken. 



Såhär gör du LCHF-Pannkakor:

2 dl grädde

1 dl mjölk

4 ägg (om dom är stora brukar jag bara ta tre, gör du dubbelsats ta bara 7)

2 msk fiberhusk, som du hittar i den glutenfria avdelningen. 

2 nypor salt. 


I med allt i en bunke och vispa med elvisp. 

Låt smeten stå i ca 5 minuter, den skall vara rätt så hård, dock inte som cement. 


Sedan är det bara att klicka ut i stekpanna/våffeljärnet/plättpannan. 


Till detta brukar jag göra en egen sylt. 

I med hallon och vatten i en kastrull, inte så mycket vatten. 

I med 1-2 tsk vaniljpulver 

och vaniljexstrakt efter behag. 

Låt detta koka ihop, smaka av, i med mer vatten om du tycker det behövs. 

I med gelantin så att det stelnar och vips har man en väldigt bra LCHF-Sylt också. 


   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards