Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Emma - 10 april 2011 22:30

Ja vad ska man göra nu tills man blir trött? 

Erik ligger och läser, han ska väl snart sova eftersom att han skall upp kl 05 imorgon. 

Jag är inte ett dugg trött, känner mig ovanligt pigg. 


Skulle vilja göra nått men har ingen aning om vad och kanske är lite sent också att försöka hitta på nått speciellt. 


Vi såg på en rätt rolig film ikväll, "dinner for Schmucks". Jag älskar ju Steve Carell så det var en bra film, och jag tittar även gärna på filmer som Paul Rudd är med i. 



Imorgon tror jag att jag skall ta och dammsuga av här hemma. Skönt att göra det en gång i veckan tycker jag. Blir väldigt mycket katthår här efter golvena, fort. 

Av Emma - 10 april 2011 17:47

Idag har vi ätit mat!!!! härligt. 


Erik gjorde köttfärsbiffar och hackade sallad. 

Jag stekte lök, kokade morötter och gjorde brunsås.

Jag tycker det är väldigt härligt att man kan hjälpas åt att laga mat. 


Underbart gott var det

 


När vi kom hem ifrån att ha handlat idag så började jag göra ordning och reda i badrumsskåpet.


Och helt plötsligt så gick Erik in i klädkammaren och började röja där.

Jag har knappt kunnat gå in där utan att få raseriutbrott pga massa kartonger och skit som varit där inne.

Blev så himla glad när han gick in där och började dona!

Gounge!


Nu är vi mätta och belåtna och Erik har gjort gott kaffe som vanligt.

Gott gott!


Trevlig Söndag på Er.   

Av Emma - 10 april 2011 13:13

Kom på en till sak jag skulle skriva om angånede hockeyn. 


Erik nämnde igår när vi skulle till att sova att Färjestads hejarklack har två ledare, varav den ena heeter nicklas och den andra kanske heter hans, eller pelle eller jonas. 


Det var Hans/Pelle/jonas som var där igår och tydligen finns det folk i klacken som ogillar honom och därav vägrar heja på sitt lag när han är där och leder dom. 


Det fattar jag absolut inte. 

Man hejar och sjunger väl inte till ledaren utan till sitt lag som man hejar på? 

Ska man då heja mindre på sitt lag bara för att man ogillar han som liksom leder det hela? 


Är det ett gäng treåringar så förstår jag. 


Men allvarligt, Man hejar väl på sitt lag oavsett, om de vinner, om de förlorar, om det är Nicklas eller Hans/Pelle/Jonas som drar igång det. 

Av Emma - 10 april 2011 12:35

Ja då har min bloggning spruckigt, jag lovade ju att blogga en gång om dagen, men det kanske inte gör nått med tanke på att jag bloggat typ 6 gånger någon dag, så om man slår ut det blir det ju några inlägg per dag. 


Allafall så var vi till uppsala i fredags med Ozzy. 

 

Han har fått Vingelsjukan trodde veterinären, en lindrig form dock. 

Han skall tillbaka under en månadstid och få Kortison. Även antibiotika två gånger om dagen i tio dagar utifall det blivit någon infektion. 

Det är ju lite tråkigt att dom inte vet om han kommer bli bättre ens. 


Sedan åkte vi iväg och hämtade lite kött. 

Erik och hans bröder får det i julklapp av föräldrarna. 

Så nu har vi en välfylld frys igen. 

 


Sedan blev det lördag och vi började vår resa mot Karlstad kl 9.

Trött var jag och morgonen började med världens afrokrull på mig och sedan spillde jag kaffe över mig.

Bra start.


Vi kom fram i god tid vilket alltid är skönt tycker jag.

vi hann försöka smita in på en restaurang som vi inte fick vara på.


Det är rätt häftigt att man kan leva sig in så mycket i sport när man är på plats tycker jag. Jag är inte alls intresserad av hockey eller någon annan sport för den delen heller.

Men lik förbannad satt jag och höll andan när Färjestad var nära SAIK's mål.


Jag kan säkert åka med på fler Matcher i framtiden, det var ju inte den värsta lördagen jag har haft.


Nytvättad plan

Uppvärmning

Uppvärmning

 

Färjestads Hejarklack.

Sedan på den andra bilden ser man nog lite av "fienderna" också.

Jävligt härlig stäming tycker jag.


Jag har dock lite svårt att höra alla häcklingar som flyger mellan hejarklackarna. Frågade Erik en gång vad Färjestadklacken skrek när de pekade mot Saik's läktare. Och då var det "Va fan gör ni i Slutspel".


Jag tycker fortfarande att det är väldigt ologiskt.


Erik köpte nått programblad och där fanns det någon lista på vilka som hade vunnit genom åren.

Men då var det inte vilka som hade "Vunnit" utan vilka som hade vunnit serien och inte de som vunnit slutspelet.

Tydligen som är SERIEN slut nu, men inte Slutspelet.


Man kan inte ha ett slutspel utan serien så serien är inte slut tycker jag.

Fan, om man vinner serien men inte slutspelet är man väl ingen vinnare?

Och don't get me started när det gäller antalet matcher.

Det tar bort spänningen när man skall spela bäst av 7 matcher tycker jag.

Erik säger alltid ja men det har med pengarna att göra.


Spelar ingen roll tycker jag.

Det hade varit fan så mycket spännande om de hade spelat en match i finalen och that's it.

Erik sa "ja men det är lika i NHL", skiter väl ja i, det är lika cp ändå.       

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards