Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 23 april 2011

Av Emma - 23 april 2011 13:14

Föromväxlingsskull kommer jag ihåg lite vad jag drömt om i natt. Brukar inte minnas det. 


Drömde att jag bodde i en lägnhet som låg långt långt uppe.


Och jag hittade inte hem, för man skulle gå i konstiga gångar, till höger,till vänster raktfram i säkert en timme för att kunna komma hem. Det var byggställningar överallt, och jag bara gick runt runt runt runt men kom inte fram. 


Helt plötsligt så gick jag igenom en dörr och vips så var jag på kanske ett universitet kom in precis där läraren står och föreläser och börjar fråga om jag visste hur jag kom hem. 


Ingen visste vart jag bodde. 


Jag gick till informationen på skolan och frågade om dom kunde hjälpa mig hitta hem. 


Då frågar dom vart jag bor, jag svarar i Göteborg och säger nått namn på gatan.


"jaha, men då har du gått igenom fel dörr, det är många som gör det misstaget, Nu har du hamnat i sundsvall, så åk tillbaka till Göteborg, gå till rådhuset och börja om". 


Och där vaknade jag! 

Av Emma - 23 april 2011 13:00

Vilken bra dag jag hade igår känner jag. 

Erik väckte jag runt 1230, drack lite kaffe sedan drog vi iväg till Ikea. 

Vi skulle handla som vi hade planerat Hylla, grejs som håller en hylla upp, tidskriftsamlare och några korgar av nått slag att samla skrot i, långa teskedar. 


Det blev i vanlig ordning en del mer. 

Stearinljus, glas, kopp, salladsbestik, matlådor, byrå, ja det var väl det. 


Även lite korv, pizza och mjukglass. 


Vi åkte även in på ÖB när vi kom tillbaka till själva Gävle och köpte en skurhink och en riktig svabb. 


Hem och skruva ihop byrån och gud va fint det blev, jag är toknöjd, skitskönt att slippa min gamla byrå som jag tror jag haft sedan jag bodde hos pappa när jag gick på gymnasiet. 

Även en garderob som fanns här i lägenheten när vi köpte den, med tapet på hoppas jag på att kunna slippa nu. 


Senare på kvällen gick vi ut och käkade på Helt Enkelt och gud, det rekommenderar jag alla att göra! JÄVLAR va gott det var. Lätt den godaste utematen jag ätit någonsin. 


Vi åt till förrätt Ostgratinerat vitlöksbröd, Mums. 


Till huvudrätt tog vi Robban´s Heta Fräsare (vitlök- och cayennepenslad oxfilé med bea och pommes). Köttet var hut mört och gott som helst, trotts att det inte var helt genomstekt. Cayenne smörjan var i perfekt stryka, inte för stark och gjorde sig jättebra med den syrliga bean. 


Till detta blev det lite öl.


Vi gick sedan vidare till Cheers och tog oss en varsin Teuqila, Eriks Teuqila premiär. Även lite mer att dricka. Satte oss ner vid ett bord och filosoferade lite grand. 


Jag hade beställt en Päroncider. Och när jag skulle beställa den så tyckte jag att Men gud, päroncider, det kan ju vara spännande. En minut senare slog det mig, va fan, päroncider, det har jag väl druckit minst 100 gånger förr, det är väl inte ett dugg spännande :P Smart tjej! 


Vi filosoferade inte som så speciella saker, kommer dock ihåg att vi började prata om äldre par som har sexuellt umgänge med varandra. Och jag tycker det är skitfint. 


Jag menar, tänk att ni har varit gift med samma människa i 20 år och fortfarande "får till det", det måste vara stort känner jag. Tror att många glömmer bort den biten. 


Idag ska jag dona lite här hemma innan vi drar oss i väg mot Trönö. 


Jag ska bara vakna till liv först. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards