Mitt liv som Emma

Alla inlägg under april 2011

Av Emma - 15 april 2011 10:08

Jag hade två toppendagar i Söderhamn. 

Första dagen så fikade jag med Bea, underbart mysigt att bassra få sitta och prata massor, sånt som vi gör så bra. 


Massa skratt, massa prat och tok. 


Mamma kom och hämtade mig och vi åkte till Trönö. 

Käkade mat, umgicks, jag och Axel spelade Donkey Kong. 

Vaknade dagen efter av att Axel sprang i trappen, kollade på klockan och den var efter 8. Axel var förkyld så det blev massor DK spelande. 


Vi var även in till Bror på eftermiddagen och donade lite. Dammsög, gjorde våfflor, ägg och bacon. 

Pratade och skrattade. 

Det är hur trevligt som helst att träffa Brorerik, eftersom att det inte händer jätteofta så är det alltid toktrevligt. 


Sedan åkte vi tillbaka till trönö, var väl bara in där och sedan ut igen för att åka mot Gävle med Daniel och Anders som skulle på Danko Jones som verkar ha gjort en tokbra spelning här i Gävle. Läste någon recention och det var bara positivt. 


Det är alltid jättehärligt att vara och träffa familjen, men det är även hur skönt som helst att komma tillbaka till Gävle till min egen lilla familj. 


Av Emma - 11 april 2011 21:32

Efter att ha letat efter en god glass på stan idag så gav jag upp. 

Men sedan så gjorde jag egen glass. 


Gjorde också en näsan helt tillåten chokladsås till. 


Detta har jag precis mumsat i mig lite av ute på en väldigt mysig balkong. 

Massa levande ljus och en tallrik med vaniljglass, chokaldsås och hallon. 


Känns som ett bra avslut på denna dag. 

Av Emma - 11 april 2011 18:27

Funkar allt för er? 

Är det lätt att läsa med den gröna texten? 

Inget som liksom gör ont i ögonen? 


Tycker ni att det är jobbigt att läsa när jag centrerar texten? 


Give me some feedback! 

Av Emma - 11 april 2011 18:26

Sånt som ger lite vårkänsla, eller inte så lite, ganska mycket är att se en forna stor snöhög förvandlas till en liten.


 

Av Emma - 11 april 2011 13:26

Igår var vi och handlade som vanligt på söndagar. 

Vi hade fått någon lapp om att man fick rabatt på underkläder så jag passade på att köpa några par trosor. 


Köpte dem i en för liten storlek för att man skall ha nått att kämpa emot. 


Jag har ett par till trosor i lådan som jag köpte inför när jag skulle dela säng med Erik första gången, som jag aldrig använt. 


 

Av Emma - 10 april 2011 22:30

Ja vad ska man göra nu tills man blir trött? 

Erik ligger och läser, han ska väl snart sova eftersom att han skall upp kl 05 imorgon. 

Jag är inte ett dugg trött, känner mig ovanligt pigg. 


Skulle vilja göra nått men har ingen aning om vad och kanske är lite sent också att försöka hitta på nått speciellt. 


Vi såg på en rätt rolig film ikväll, "dinner for Schmucks". Jag älskar ju Steve Carell så det var en bra film, och jag tittar även gärna på filmer som Paul Rudd är med i. 



Imorgon tror jag att jag skall ta och dammsuga av här hemma. Skönt att göra det en gång i veckan tycker jag. Blir väldigt mycket katthår här efter golvena, fort. 

Av Emma - 10 april 2011 17:47

Idag har vi ätit mat!!!! härligt. 


Erik gjorde köttfärsbiffar och hackade sallad. 

Jag stekte lök, kokade morötter och gjorde brunsås.

Jag tycker det är väldigt härligt att man kan hjälpas åt att laga mat. 


Underbart gott var det

 


När vi kom hem ifrån att ha handlat idag så började jag göra ordning och reda i badrumsskåpet.


Och helt plötsligt så gick Erik in i klädkammaren och började röja där.

Jag har knappt kunnat gå in där utan att få raseriutbrott pga massa kartonger och skit som varit där inne.

Blev så himla glad när han gick in där och började dona!

Gounge!


Nu är vi mätta och belåtna och Erik har gjort gott kaffe som vanligt.

Gott gott!


Trevlig Söndag på Er.   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards